دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۴:۵۵
کد خبر: ۸۴۹۲۶
|
تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۳۹۴ - ۲۳:۳۹
ویژه‌برنامه روز روشنایی در فرهنگسرای اندیشه برگزار شد؛
مراسم روز روشنایی بزرگداشت سالروز ۹ دی با حضور رئیس، معاونان و مدیران سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در فرهنگسرای اندیشه برگزار شد.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، ویژه‌برنامه بزرگداشت سالروز ۹ دی با عنوان «روز روشنایی»، عصر روز چهارشنبه ۹ دی ماه با حضور محمود صلاحی رئیس و حجت‌الاسلام حسن ناصری‌پور سرپرست معاونت فرهنگی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، حشمت‌الله قنبری معاون امور اجتماعی بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی، به همراه جمعی معاونان و مدیران فرهنگی هنری شهر تهران در فرهنگسرای اندیشه برگزار شد.

محمود صلاحی ضمن گرامیداشت ۹ دی و روز بصیرت گفت: زمانی که در سال ۸۹ استاندار خراسان بودم، به همراه خانواده شهید برونسی به دیدار مقام معظم رهبری رفتیم و در آنجا گفتم که «شهید عبدالحسین برونسی یک بنای بابصیرت بود.» ما با مرور تاریخ در می‌یابیم که در یک برهه از زمان، ملت رهبری مانند علی بن ابی طالب(ع) داشتند ولی برخی از نیروهای همین حضرت بصیرت نداشتند. آن‌ها حضرت علی(ع) را می‌دیدند و باز هم او را ترک می‌کردند، مانند طلحه و زبیر.
 
صلاحی با مروری بر اتفاقات رخ‌داده در ماجرای جنگ صفین و فریب سپاهیان امام علی(ع) با قرآن‌هایی که بر سر نیزه‌ها قرار گرفته بود، افزود: مردم ایران نیز در دوران جنگ بر پایه بصیرت جنگیدند.

وی در ادامه یادآور شد: مردم ما از ابتدای انقلاب بصیرت داشتند و ۹ دی تجلی آن بصیرت است؛ مگر ما ۳۶ هزار دانش آموز بسیجی نداشتیم؟ مگر نه اینکه از هر قشری در کشور ما تعدادی از افراد شهید شده‌اند و هیچ قشری را نمی‌توان یافت که در آن گروه هیچ شهیدی وجود نداشته باشد؟

با ولایت، با بصیرت
رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران با اشاره به حوادث امروز دنیا گفت: تروریست‌های دنیای امروز، به وسیله عده‌ای سازمان‌دهی می‌شوند و همه می‌دانند که این گروه کیستند و حتی خودشان نیز این مساله را مطرح کرده‌اند. ما انقلاب را با بصیرت رهبری از مشکلات عبور دادیم. حتی برخی از کشور‌ها نیز برای عبور از مشکلات از بصیرت رهبر انقلاب استفاده می‌کنند. این مقام ولایت بود که فتنه را از سر ملت ایران عبور داد. تا زمانی که با ولایت باشیم، صاحب این بصیرت نیز خواهیم بود.

مقام ولایت فتنه را از سر ملت ایران عبور داد
در ادامه حجت‌الاسلام ناصری‌پور با اشاره به اهمیت شناخت ریشه‌ها در موضوعات مختلف گفت: فتنه ۸۸ در سال ۸۸ به وجود نیامد. بعضی معتقدند که بذر این فتنه از سال ۶۱ پاشیده شده بود. علت بروز این واقعه در سال ۸۸ این بود که تلاش‌کنندگان برای ایجاد فتنه، خود را در معرض هدر رفتن تلاش‌هایشان می‌دیدند و چاره‌ای نداشتند جز اینکه صورت اصلی خود را بدون نقاب نشان دهند. ما باید ریشه‌های حوادث و اتفاق‌ها را پیدا کنیم. میزان و شاقول برای کار ما، ولایت‌پذیری است. 

وی افزود: رسانه‌های مجازی میزان افزایش درک مردم را نشان می‌دهد. ما باید با بهترین عملکرد، نیازهای جوانان را اقناع کنیم. زیرا گاهی ما بدون اقناع کردن نیازهای آنان، انتظار توجیه شدن آنان را نیز داریم.

مقام ولایت فتنه را از سر ملت ایران عبور داد

این مراسم با شعرخوانی میلاد عرفان‌پور ادامه یافت. در ادامه حشمت‌الله قنبری پژوهشگر دینی و معاون اجتماعی بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی به سخنرانی پرداخت. وی گفت: معقتدم هنوز زوایای پنهان بسیاری از ماجرای شگفت‌انگیز ۹ دی در پس پرده غیبت قرار دارد که اگر یک گروه محقق حوصله تحقیق در این اتفاق تاریخی را داشته باشد، دستاوردهای بزرگی برایمان حاصل می‌شود.
 
وی در تلفیقی تاریخی، نقبی به آینده زد و گفت: وقتی پیامبر اسلام وارد قبا شدند، مردان فراوانی اطراف او را گرفتند و اصرار داشتند که ایشان مهمان خانه‌هایشان شود. پیامبری که صاحب خلقت او را با خلق عظیم ستایش کرده است، برخوردی نشان دادند که هنوز هم جای درس آموختن از آن وجود دارد. سوال اینجاست که چرا پیامبر اسلام حضرت محمد(ص) عقل جماعتی را به انتخاب یک شتر وابسته کرد؟ بدون تردید بالغ بر ۹۰ درصد آن جمعیت نمی‌توانستند میزبان پیامبر باشند. در آن ۱۰ دصد نیز یک عده مومن متمکن بودند که مخاطب پیامبر به حساب نمی‌آمدند. باید توجه کرد، پیامبری که وارد قبا شد، دیگر آن پیامبری نبود که زمانی را در شعب ابی‌طالب سپری کرده بود. او کسی بود که بر قلب‌های مردم حکومت می‌کرد. پیامبر با نوع انتخاب خود تدبیر و سیاست اجتماعی را به ما نشان داد. 

مقام ولایت فتنه را از سر ملت ایران عبور داد

در ادامه این مراسم، از پدر بزرگوار شهید عباس ذوالعلی تقدیر و تجلیل شد. سپس محسن توسلی آهنگ «اسطوره» را اجرا کرد. ترانه «اسطوره» سروده مهدی اصلح و حسین صیامی است که حامد برادران آن را تنظیم کرده است. در حاشیه مراسم «روز روشنایی» نمایشگاهی از عکس و کاریکاتور نیز برای مخاطبان به نمایش درآمده بود.
نظر شما