يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۴:۴۷
کد خبر: ۸۴۹۲۷
|
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۹۴ - ۰۸:۳۶
صلاحی در آیین اختتامیه مسابقات تسنیم مطرح کرد:
آیین اختتامیه مسابقات قرآنی تسنیم ویژه کارکنان سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در محل امام‌زاده پنج‌تن لویزان با معرفی و تقدیر از برگزیدگان این مسابقه برگزار شد.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، آیین اختتامیه مسابقات قرآنی تسنیم روز گذشته ۱۱ دی‌ماه با حضور رئیس، معاونان و مدیران سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران و شرکت‌کنندگان این مسابقه در امام‌زاده پنج‌تن لویزان برگزار شد.
  
محمود صلاحی در این مراسم با تشکر از برگزارکنندگان مسابقه قرآنی تسنیم تصریح کرد: اگرچه در این دوره رشد قابل ملاحظه‌ای در تعداد شرکت‌کنندگان این مسابقه داشته‌ایم اما چشم‌انداز و ایده‌آل این است که در دوره‌های آینده همه کارکنان و خانواده سازمان فرهنگی هنری در این مسابقه شرکت کنند.
   
لزوم توجه ویژه فرهنگسراها به برنامه‌های قرآنی

وی با تاکید بر اهمیت لزوم توجه به قرآن تصریح کرد: بالاترین کتاب قرآن است؛ وقتی کتابی را می‌خواهیم انتخاب کنیم به نام مولف و تیراژ آن نگاه می‌کنیم. مولف قرآن خداست و کاتب آن پیامبر و علی(ع) هستند و بیشترین تیراژ را قرآن دارد. 
 
رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران با طرح این پرسش که افق برنامه‌های قرآنی کجاست؟ و قرآن در برنامه‌های پنج‌ساله قرآن چه جایگاهی دارد، گفت: متاسفانه در مورد قرآن کوتاهی زیادی وجود دارد و تا زمانی که مسئولیتی بردوش داریم باید در تاکید و توجه به قرآن بکوشیم؛ سازمان فرهنگی هنری امسال قدم‌های ابتدایی را برداشته است و کلاس‌های قرآنی فرهنگسراها رایگان شدند و کانون‌ها و فروشگاه‌های قرآنی فرهنگسراها در حال راه‌اندازی است.
 


صلاحی با بیان اینکه خوشبختانه مردم توجه خوبی به ائمه دارند، افزود: توجه به قرآن کافی نیست اما چه کسی است که بی‌نیاز از خواندن روزانه قرآن باشد؟ همه وظیفه داریم تا در برابر قرآن مسئولانه کار کنیم و روسای فرهنگسراها باید توجه ویژه‌ای به برنامه‌های و مسابقات قرآنی داشته باشند.
 
تلاش برای فراگیر کردن قرائت قرآن
حجت‌الاسلام حسن ناصری‌پور سرپرست معاونت فرهنگی سازمان نیز در این مراسم گفت: با حسن توجه رییس سازمان و تلاش رییس فرهنگسرای قرآن چهارمین دوره از مسابقات تسنیم در سازمان فرهنگی هنری با استقبال بیشتری نسبت به سال‌های گذشته برگزار شد.
 
وی با اشاره به اینکه سازمان فرهنگی هنری به موضوع قرآن نگاه جدی و برنامه‌ریزی دقیقی دارد، افزود: آنچه انقلاب ما را به دنیا معرفی می‌کند اخلاق و تکریم انسانیت است و این موضوع با توجه به قرآن مقدور می‌شود.

  لزوم توجه ویژه فرهنگسراها به برنامه‌های قرآنی

ناصری‌پور تصریح کرد: امروز اختتامیه مسابقات تسنیم برگزار شد و مسابقات سراج نیز درآستانه ثبت نام است و سال آینده در تلاشیم تا با راه‌اندازی یک ویژه‌برنامه اقدامی موثر در زمینه فراگیرکردن قرائت قرآن انجام دهیم.

 لزوم توجه ویژه فرهنگسراها به برنامه‌های قرآنی

در این مراسم علی‌اکبر توپچی رییس فرهنگسرای قرآن درباره برگزاری چهارمین دوره مسابقات تسنیم گفت: این مسابقات مخصوص دستگاه‌های فرهنگی کشور برگزار می‌شود و در این دوره  ۲۸۰ نفر از کارکنان و خانواده سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در بخش‌های مفاهیم، حفظ و ترتیل این مسابقه شرکت کردند و در فرهنگسرای قرآن به رقابت پرداختند و به زودی زمان برگزاری مرحله نهایی و کشوری اعلام می‌شود و برگزیدگان باید برای شرکت در این دوره آمده شوند.
 
لزوم توجه ویژه فرهنگسراها به برنامه‌های قرآنی

معرفی و تقدیر از حنانه خلفی حافظ کل قرآن و مداحی حمید آزاد از دیگر بخش‌های این برنامه بود. در پایان برنامه برگزیدگان مسابقه تسنیم معرفی و تجلیل شدند.

مطالب مرتبط
نظر شما