يکشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۲۰:۱۲
کد خبر: ۸۴۹۴۴
|
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۴
در کتابخانه پندار برگزار می‌شود:
در ادامه برگزاری سلسله برنامه‌های «بر بال‌های کاغذی» ویژه معرفی محتوایی کتاب در کتابخانه پندار، محتوای کتاب «حکایت زمستان» از سوی مخاطبان این کتابخانه خلاصه نویسی و برای سایر علاقه‌مندان به اشترک گذاشته شد.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، «با بال‌های کاغذی» عنوان ویژه برنامه‌ای است که با هدف ترویج فرهنگ کتابخوانی و معرفی کتاب‌های جدید و جذاب، در کتابخانه پندار برگزار می‌شود. در این برنامه هر هفته تازه‌های کتاب به مخاطبان کتابخانه عرضه و معرفی می‌شود تا یکی از آن‌ها را انتخاب و حداکثر در ۴۰۰ کلمه خلاصه کنند.

کتابخانه پندار در آغاز هرهفته یکی از کتاب‌های جدید و پرمخاطب کتابخانه را به مراجعان معرفی می‌کند. مخاطبان علاقه‌مند می‌توانند آن کتاب را امانت بگیرند و پس از مطالعه، توصیفی کوتاه از آن را به کتابخانه تحویل دهند تا برای تشویق دیگران به اشتراک گذاشته شود.

دوره اجرای هفته پایانی آذر این طرح، ویژه کتاب «حکایت زمستان» نوشته سعید عاکف، از انتشارات سوره مهر است که با موضوع دفاع مقدس تلخیص شده است. 

«حکایت زمستان» روایتی متفاوت از صفحه‌ای ماندگار از دیوان افتخارآمیز دفاع مقدس است. روایت مقاومت‌ها و مظلومیت‌های اسرای ایرانی در زندان‌های بعثی‌ها و منافقان که از زبان آزاده سرفراز عباس حسین‌مردی و با قلم شیرین و شیوای سعید عاکف بیان شده است. در کتاب «حکایت زمستان» عباس حسین‌مردی راوی شجاعت رزمندگان دلیری می‌شود که تا آخرین نفس برای دفاع از دین و سرزمین خود مقاومت کردند.

عباس حسین ‌مردی در خلال خاطرات «حکایت زمستان» از ارتباط معنوی اسرا با اهل ‏بیت (ع) و نجات از مرگ حتمی در زیر شکنجه‌های طاقت‌فرسای بعثی‌ها با توسل به آن ذوات مقدسه سخن می‌گوید و رمز و راز موفقیت‌‏های آن‌ها را در همین‏جا جستجو می‌کند. خواننده بار‌ها همراه با راویِ کتاب به استقبال شهادت می‌رود و می‌بیند که رزمندگان اسلام چگونه دشمن را در خانه خودش زمین‌گیر کردند. نثر ساده و روان، تقسیم‌بندی خاطرات به داستان‌های کوتاه مرتبط با هم، ایجاد جذابیت و هیجان در بیان مطالب، از ویژگی‌های خوب کتاب «حکایت زمستان» است.
نظر شما