شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۲:۰۹
کد خبر: ۸۴۹۶۱
|
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۶
با حضور مشاور عالی فرمانده نیروی قدس در فرهنگسرای اخلاق:
دومین گردهمایی کانون بصیرتی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس با موضوع جبهه جهانی اسلام و محور مقاومت با حضور مشاور عالی فرمانده نیروی قدس و جمعی از روایتگران دفاع مقدس روز پنج شنبه دهم دی ماه در فرهنگسرای اخلاق برگزار شد.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران؛ سردار دکتر ایرج مسجدی مشاور عالی فرمانده نیروی قدس با اشاره به تجاوز نیروهای تکفیری و داعش به کشورهای اسلامی از جمله سوریه و عراق گفت: داعش یک نهضت اعتقادی است و قصد دارد با ایجاد خلافت اسلامی تمامی کشورهای اسلامی منطقه را تحت سلطه خود در آورد.

وی با تشریح روند پیدایش نیروهای تکفیری و تجاوز به کشورهای اسلامی افزود: بعد از هجوم اولیه نیروهای داعش به کشورهای سوریه و عراق، با سازماندهی و پشتیبانی نیروهای مردمی در عراق و حضور مستشارانی مثل سردار شهید تقوی فر، پیشروی آن‌ها سد شد در حالیکه آن‌ها قصدشان فتح بغداد، عتبات عالیات و هدف اصلیشان جمهوری اسلامی ایران بود. 

مسجدی نقش مرجعیت دینی شیعه عراق در بسیج نیروهای مردمی را مهم تلقی کرد و گفت: با فتوای آیت ا... سیستانی در عراق و سازماندهی نیروهای مردمی عملیاتهای نظامی علیه داعش آغاز شد که به لطف خدا، تاکنون بخش مهمی از تصرفات داعش به دست نیروهای عراقی آزاد شده و امروز فقط دو نقطه مهم «مرصل» و «فلوچه» زیر سلطه آنهاست. 

مشاور عالی فرمانده نیروی قدس، جنگ با داعش را خیلی سخت‌تر از دوران جنگ تحمیلی هشت ساله علیه ایران توصیف کرد و افزود: مبارزه با داعش، انسان‌های شهادت طلب، مقاوم و خود ساخته می‌خواهد، که الحمدا... امروزه داعش روز به روز رو به ضعف و جبهه اسلامی رو به قوت است. 
در این مراسم که خانواده دو تن از سرداران شهید مدافع حرم «شهید سید حمید تقوی فر» و «شهید قدیر سرلک» حضور داشتند، همسر سردار تقوی فر ویژگی‌های رفتاری آن شهید را برشمرد و گفت: منزل پدری‌اش را به یک مرکز فرهنگی تبدیل کرد و نام امام جعفر صادق(ع) را بر آن نهاد تا فرهنگ جعفری و عاشورایی را گسترش دهد و معتقد بود اگر فرهنگ عاشورایی ترویج شود هیچ نگرانی نخواهیم داشت. 

مهدی امینی دبیر کانون بصیرتی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس نیز در گزارشی، فعالیت‌های شهدای محور مقاومت را از ابتدای انقلاب اسلامی تاکنون تشریح کرد.

در پایان این مراسم، ضمن تجلیل از فداکاری‌ها و رشادت‌های شهدای مدافع حرم، لوح تقدیر و هدایایی به رسم یاد بود توسط سردار مسجدی و مسئولان فرهنگسرای اخلاق به خانواده شهیدان «تقوی فر» و «سرلک» اهداء شد.
نظر شما