دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۴:۵۱
کد خبر: ۸۴۹۷۵
|
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۹
معرفی محتوایی و به اشتراک‌گذاری کتاب‌های ادبیات دفاع مقدس در کتابخانه پندار
در ادامه برگزاری سلسله برنامه‌های «بر بال‌های کاغذی» در کتابخانه پندار، محتوای کتاب «جای پای فرهاد» از سوی مخاطبان این کتابخانه خلاصه‌نویسی و برای سایر علاقه‌مندان به اشترک گذاشته شد.
«جای پای فرهاد» بر «بال‌های کاغذی» نشستبه گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، «با بال‌های کاغذی» عنوان ویژه‌برنامه‌ای است که با هدف ترویج فرهنگ کتابخوانی و معرفی کتاب‌های جدید و جذاب، در کتابخانه پندار برگزار می‌شود. در قالب این برنامه هر هفته تازه‌های کتاب به مخاطبان کتابخانه عرضه و معرفی می‌شود تا یکی از آن‌ها را انتخاب کرده و خلاصه‌نویسی کنند. 
 
کتابخانه پندار هرهفته یکی از کتاب‌های جدید و پرمخاطب کتابخانه را به مخاطبان معرفی می‌کند. علاقه‌مندان به موضوع کتاب می‌توانند آن را امانت گرفته و پس از مطالعه، توصیفی کوتاه از آن را به کتابخانه تحویل دهند تا برای تشویق دیگران به اشتراک گذاشته شود. 
  
در قالب این طرح علاقه‌مندان با معرفی کتاب‌های خوبی که خوانده‌اند، دیگران را ترغیب به مطالعه می‌کنند. اجرای این طرح به این صورت است که علاقه‌مندان بهترین کتاب‌هایی که خوانده‌اند را حداکثر در ۴۰۰ کلمه خلاصه می‌کنند و به مسئولان کتابخانه پندار ارایه می‌دهند تا با سایر علاقه‌مندان و دوستداران یار مهربان به اشتراک گذاشته شود. 
  
دوره اجرای هفته نخست این طرح، ویژه کتاب «جای پای فرهاد» تالیف فرهاد خضری، از انتشارات روایت فتح و با موضوع دفاع مقدس است. 
   
«جای پای فرهاد» کتاب نخست از مجموعه «مادران» است که زندگی شهید زرتشتی فرهاد خادم را از نگاه مادرش روایت می‌کند. این اثر به قلم فرهاد خضری نوشته شد و از سوی انتشارات روایت فتح به چاپ دوم رسیده است. 
  
با وجود اینکه خانواده شهید «فرهاد خادم» زرتشتی هستند اما نسبت به سرنوشت کشورشان ایران، بی‌توجه نبوده و احساس وظیفه کردند، و در ‌‌نهایت پسر این خانواده در جبهه حق علیه باطل حضور یافت و به درجه شهادت نائل آمد. 
 
داستان «جای پای فرهاد» از کوچه پس‌کوچه‌های کرمان پا می‌گیرد و خواننده را دنبال دخترکی می‌کشد که آرام و قرار ندارد، اما سرنوشت دخترک چنین رقم خورده که بعد‌ها مادر شهیدی باشد به نام «فرهاد خادم»؛‌‌ همان که روز نخست اسفندماه ۱۳۶۰ در خط مقدم جبهه، در تنگه چزابه، به شهادت رسید. 
 
فرهاد خضری در این کتاب روایتش را با یک جست‌وجو آغاز می‌کند؛ جست‌وجوی «فوران عشق به هستی»، در قلب یک مادر ایرانی. اما چرا او دست به چنین جست‌وجویی زده است؟ خودش پاسخ می‌دهد: «چون مادران ایران زمین حرف‌ها برای گفتن دارند… و غزل‌ها برای سرودن.»؛ این آغاز ماجرای دور و درازی است که «تاج گوهر خداداد کوچکی» راوی و فرهاد خضری راوی مکمل در صفحات کتاب به نقل آن می‌پردازند و شهید فرهاد خادم را به عنوان یکی دیگر از شهدای این سرزمین به مخاطب معرفی می‌کنند.
نظر شما