دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۵:۳۸
کد خبر: ۸۵۰۳۶
|
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۱
کتابخانه صوتی برای کودکان و نوجوانان نابینا در منطقه ۱۰ راه‌اندازی می‌شود.
کتابخانه صوتی ویژه نابینایان راه‌اندازی می‌شودبه گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، صادق کرمیان رئیس فرهنگسرای عطار از راه‌اندازی کتابخانه صوتی برای نابینایان در منطقه ۱۰ خبر داد و گفت: راه‌اندازی کتابخانه صوتی برای نابینایان در منطقه  از جمله اهداف برگزاری جشنواره تولید کتاب‌های صوتی کودکان و نوجوانان است.

به گفته رئیس فرهنگسرای عطار، تاکنون بیش از ۴۰۰۰ فایل صوتی به دبیرخانه جشنواره ارسال شده و تمام فایل‌ها، پس از گذراندن مراحل قانونی، در اختیار کودکان و نوجوانان و به‌ویژه  نابینایان قرار می‌گیرند.

کرمیان با اشاره به اهداف برگزاری جشنواره تولید کتاب‌های صوتی برای کودکان و نوجوانان گفت: معرفی کتاب‌های مناسب گروه کودک و نوجوان، گردآوری قصه‌ها، افسانه‌ها و گویش‌های محلی، ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی و همچنین نوع‌دوستی و راه‌اندازی کتابخانه صوتی برای نابینایان در منطقه  از جمله اهداف برگزاری این جشنواره است.

مدیر فرهنگی هنری منطقه ۱۰ به نحوه شرکت در این جشنواره اشاره و بیان کرد: ۶۰۰ عنوان کتاب مناسب کودکان و نوجوانان معرفی و از علاقه‌مندان خواسته شده با انتخاب یک یا چند اثر، طبق شرایط توضیح داده شده در سایت جشنواره آن را در محیطی مناسب بازخوانی و ضبط و سپس فایل تولید شده را به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.

به گفته کرمیان، هوشنگ مرادی کرمانی، مصطفی رحماندوست، میکائیل شهرستانی، احسان کرمی و بهاره رهنما، داوری مرحله نهایی دومین جشنواره تولید کتاب‌های صوتی کودکان و نوجوانان نابینا را بر عهده گرفته‌اند.

مهلت ارسال آثار به دومین جشنواره تولید کتاب‌های صوتی کودکان و نوجوانان تا دوم بهمن ماه تمدید شده و علاقه‌مندان می‌توانند با مراجعه به سایت جشنواره، به نشانی اینترنتی http://attarlibrary.ir  آثار خود را به دبیرخانه ارسال کنند.
نظر شما