يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۱:۴۸
کد خبر: ۸۵۰۶۵
|
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۵
تجلیل از نابغه قرآنی هشت ساله در نماز جمعه غرب تهران
حنانه خلفی حافظ کل قرآن و نابغه قرآنی هشت ساله روز گذشته در حضور آیت الله قمی، آیت الله باقری کنی، حجت الاسلام دکترصالح‌نیا و هزاران تن از نمازگزاران حاضر در نماز جمعه غرب تهران تجلیل شد.
آیت الله باقری کنی: حنانه خلفی در دنیا بی همتاستبه گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، همزمان با برگزاری نماز جمعه غرب تهران (کن و حومه)، با حضور هزاران تن از ساکنان غرب پایتخت و مدیران و کارکنان مدیریت فرهنگی هنری منطقه ۲۲ تهران از حنانه خلفی نابغه قرآنی هشت ساله کشور و خانواده وی تجلیل و صدای آسمانی این کودک حافظ کل قرآن در غرب پایتخت طنین انداز شد.

حنانه خلفی از سوی حجت الاسلام و المسلمین دکتر یحیی صالح‌نیا، امام جمعه کن و حومه و همچنین خانواده او از سوی مدیریت فرهنگی هنری منطقه ۲۲ نیز تجلیل شدند.

در این مراسم که با حضور آیت الله قمی، آیت الله باقری کنی، حجت الاسلام صالح‌نیا امام جمعه کن و حومه و امیرحسین قربانی رئیس فرهنگسرای تهران برگزار شد، آیت‌الله باقری کنی ضمن تقدیر از حنانه خلفی و تمجید از خانواده او، اظهار داشت: «حنانه خلفی نه فقط در ایران، بلکه در دنیا بی همتاست.»

حنانه خلفی نابغه قرآنی کشورمان، حافظ کل قرآن کریم است که سال گذشته رتبه اول حفظ در سی و هفتمین مسابقات سراسری قرآن کریم را کسب کرده است.

پدر حنانه در این رابطه می‌گوید: حنانه وقتی به دنیا آمد تا سه‌سالگی روی بالشتک‌هایی که قرآن پخش می‌کردند، می‌خوابید. بعد از آن متوجه شدیم که آیات و سوره‌ها را به‌خوبی از حفظ می‌‍‌خواند. آیات قرآن از همان نوزادی در ناخودآگاه ذهنش نقش بسته بود. برنامه ریزی دقیقی کردیم و او را به دارالقرآن فرستادیم تا ابتدا روخوانی و روانخوانی قرآن را یاد بگیرد.

وی افزود: حنانه چهار ساله بود که دیگر سواد خواندن داشت. دوره روخوانی و روان‌خوانی، یک سال طول کشید و پس از آن، حفظ قرآن را شروع کرد. حنانه توانست در دو سال حافظ کل قرآن شود.

حنانه خلفی با رهبر انقلاب نیز دیداری داشته و به ایشان قول داده تا به‌زودی ترجمه کل قرآن را یاد بگیرد. او اکنون به ترجمه هفت جزء قرآن مسلط شده است. مادر حنانه درباره توزیع و انتشار فایل‌های صوتی حنانه از رهبر انقلاب کسب اجازه می‌کند که ایشان نیز موافقت می‌کنند. حالا قرار است تا برای اولین بار در کشور، تلاوت کل قرآن توسط یک دختر ایرانی ضبط و توزیع شود.

او از سوی مدیران ارشد نظام به ویژه رئیس جمهور حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی تجلیل شده است. وی هم چنین به تازگی در مراسم اختتامیه مسابقات قرآنی تسنیم، از سوی دکتر صلاحی ریاست محترم سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران مورد تقدیر قرار گرفت.
نظر شما