سه‌شنبه ۱۵ خرداد ۱۴۰۳
ساعت : ۰۶:۵۶
کد خبر: ۸۵۱۱۱
|
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۰
کارگاه مفاخر ایران زمین برگزار می‌کند
فرهنگسرای ملل در کارگاه مفاخر ایران زمین به بررسی و مقایسه تطبیقی تصوف ایرانی و آیین بودایی با سخنرامی دکتر عبدالحمید ضیایی نویسنده کتاب بودیسم و صوفیسم می‌پردازد.
بررسی و مقایسه تطبیقی تصوف ایرانی و ایین بوداییبه گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران؛ کارگاه مفاخر ایران زمینِ فرهنگسرای ملل، به بررسی و مقایسه تطبیقی تصوف ایرانی و آیین بودایی با سخنرانی عبدالحمید ضیایی نویسنده کتاب بودیسم و صوفیسم می‌پردازد. 

عرفان، پدیدهای کانونی و اثرگذار در ایران و آسیای مرکزی بوده و همواره در شکل‌گیری جنبش‌های فکری و حتی سیاسی- اجتماعی، نقش چشمگیری داشته است. با توجه به وضعیت بغرنجِ رشد رادیکالیسم خشونت‌گرا در جهان دکتر عبدالحمید ضیایی این پژوهش را با همکاوی و ایجاد افق مشترک از طریق خوانش هرمنوتیکیِ متون عرفانی بودایی و ایرانی انجام داده است تا نوعی از گفتوگوی تمدن‌ها و فرهنگ‌ها را مجسم سازد و با این شیوه به مفاهمه و همسُخنی فرهنگ‌ها مدد رساند.

علاقه‌مندان برای شرکت در این برنامه می‌توانند سه شنبه ۲۲ دی ماه ساعت ۱۷ تا ۱۹ به نشانی بزرگراه صدر، بلوار قیطریه، بوستان قیطریه، سالن فرهنگ فرهنگسرای ملل مراجعه کنند.
نظر شما