شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۱:۰۷
کد خبر: ۸۵۱۲۰
|
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۱
با حضور لیلا بلوکات برگزار می‌شود؛
طرح اهدای لباس زمستانه ویژه کودکان کار و بی‌بضاعت به همت فرهنگسرای مهر و با حضور «لیلا بلوکات» هنرمند سینما و تلویزیون اجرا می‌شود.
«گرمایی برای دست‌های سرمازده» در منطقه ۱۹به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران؛ ویژه‌برنامه «گرمایی برای دست‌های سرمازده» این برنامه با هدف ترویج فرهنگ همدلی و مهربانی میان شهروندان به ویژه مهربانی با کودکان کار به همت فرهنگسرای مهر برگزار می‌شود.

در این برنامه مراکز فرهنگی جنوب تهران از جمله: خانه‌های فرهنگ میعاد، تلاش، یاسین، بهمنیار و چندین موسسه خیریه مشارکت دارند.

لباس گرم شامل شال گردن، کلاه، بلوز، ژاکت و دستکش توسط خیران و اهالی برای کودکان کار و محروم در حال جمع آوری است و روز یکشنبه بیست و هفتم دی ماه این اقلام به مدرسه پرتو که تنها مدرسه کودکان کار و خیابان در منطقه ۱۹ است با حضور لیلا بلوکات هنرمند سینما و تلویزیون و مسئول خیریه «مهر لیلا» اهدا می‌شود.

در منطقه ۱۹ بیش از ۵۰۰ كودک کار در حاشیه بزرگراه بهشت زهرا(س)، کوره‌های آجرپزی در محله‌های دولت‌خواه و اسماعیل‌آباد و تقاطع‌های پرتردد مشغول به کارند و هم اکنون حدود ۱۰۰ نفر از این کودکان در مرکز آموزشی پرتو در محله بخارایی درس می‌خوانند. از این‌رو بخشی از این هدایا به این کودکان اهدا خواهد شد.
 
بلوکات درباره فعالیت‌های خیریه خود و حضور در جمع کودکان محروم جنوب تهران گفت: من پیش‌تر هم به منطقه ۱۹ آمده بودم و وقتی مسئولان فرهنگسرای مهر پیشنهاد مشارکت در این طرح را دادند با کمال میل استقبال کردم. زیرا وقتی پیش از این به همراه گروه خیریه «مهر لیلا» برای بازدید این خانواده‌ها آمدیم واقعاً از دیدن وضع زندگی آنها متأثر شدم. آنها علاوه بر اینکه با مشکلات معیشتی مواجه هستند از لحاظ موقعیت مکانی نیز وضعیت مناسبی ندارند. این افراد در چند کیلومتری از خانه‌های ما زندگی می‌کنند اما ده‌ها فرسنگ از ما دورند. در دیدارهای گذشته‌ای که از این خانواده‌ها داشتیم تعداد خانوارها و افراد آنها را شناسایی کردیم. برای افراد خانواده لباس گرم و برای مصرف یک ماهه‌شان کمی آذوقه تدارک دیدیم. البته این کمک‌ها با تلاش خیریه «مهر لیلا» از سوی تعدادی از بازیگران، ورزشکاران و نیکوکاران جمع‌آوری شده بود.
 
وی در ادامه افزود: هدفم از تأسیس خیریه «مهر لیلا» این بود که هم نیکوکاران بیشتری برای یاری رساندن به نیازمندان جذب کنم و هم بتوانم افراد بی‌بضاعت و کودکان کار بیشتری شناسایی کنم. خوشبختانه این اتفاق خوب افتاد و دوستان زیادی از جمله بازیگران و ورزشکاران به این حرکت انسان دوستانه پیوستند. ما در این خیریه بیشتر تمرکزمان حمایت از کودکان سرطانی، سندروم داون، ام اس، معلول و کودکان بی‌سرپرست و بد سرپرست است. اما در کنار آن فعالیت‌هایی برای حمایت از اقشار نیازمند دیگری نیز انجام می‌دهیم.
 
شهروندانی که تمایل دارند در این طرح خداپسندانه شرکت کنند می‌توانند با شماره تلفن: ۵۵۰۳۳۹۰۰ واحد فرهنگی فرهنگسرای مهر تماس بگیرند.
 
فرهنگسرای مهر در اتوبان شهید تندگویان، خیابان شهید لطیفی، کوچه تگرگ، بوستان بعثت واقع شده است.
نظر شما