شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۴:۴۴
کد خبر: ۸۵۱۳۸
|
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۵
سید علیرضا فاطمیان‌پور مدیر فرهنگی هنری منطقه ۱۲ از حضور ۴۷۵ هنرمند تصویرگر برای ثبت پرتره قربانیان فاجعه منا خبر داد.
برگزاری بزرگ‌ترین کارگاه صورتگری جهان به یاد ۴۷۵ شهید حج امسالبه گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران؛ سید علیرضا فاطمیان‌پور مدیر فرهنگی هنری منطقه ۱۲ و رئیس فرهنگسرای شهر درباره ایده اصلی برگزاری همایش پرواز۴۶۴ گفت: پس از فاجعه‌ای که عید قربان امسال اتفاق افتاد؛ برای زنده نگه داشتن یاد و خاطره قربانیان منا بر آن شدیم تا طرحی نو در اندازیم. تصمیم بر این شد که طی یک فراخوان تعداد ۴۷۵ تصویرگر در قالب‌های مختلف را گرد هم جمع کنیم تا پرتره این عزیزان را تصویر کنند و ما طی مراسمی این آثار را به خانواده‌های جان باختگان هدیه کنیم. 
  
وی افزود: پس از انتشار فراخوان، با استقبال ویژه‌ای از سوی انجمن «مهاجران الی الله» مواجه شدیم. انجمنی متشکل از خانواده‌های داغ دیده حادثه منا و حادثه سقوط جرثقیل؛ این استقبال به حدی فرا‌تر از انتظار بود که تصمیم بر این شد تا ۱۱ قربانی فاجعه جرثقیل هم به این افراد اضافه شوند و ما در این کارگاه صورتگری تصویر نورانی ۴۷۵ قربانی حج امسال را بکشیم. 
  
فاطمیان‌پور درخصوص انتخاب این تصویرگران گفت: جذب این هنرمندان علاوه بر سایتی که در زمان فراخوان اعلام شده بود، با همکاری دانشگاه‌های هنری پایتخت انجام شد و ۴۷۵ هنرمند تصویرگر روز جمعه ۲۵ دی ماه از ساعت ۱۰ صبح تا اذان مغرب در میدان امام حسین(ع)، پیاده راه ۱۷ شهریور گرد هم جمع می‌شوند تا بزرگ‌ترین کارگاه صورتگری جهان را به یاد ۴۷۵ قربانی حج امسال رقم بزنند. 
  
وی درباره بخش‌های دیگر این کارگاه تصویرگری گفت: بعد از شهادت شیخ نمر باقر النمر با همکاری سازمان زیباسازی سردیسی از این شهید مجاهد نیز به تصاویر ما اضافه خواهد شد. همچنین سازمان صدا و سیما نیز در همکاری ویژه‌ای که با برگزارکنندگان این کارگاه دارد در بخش‌های ویژه برای اطلاع‌رسانی، پوشش زنده مراسم را بر عهده خواهد شد. 
  
مدیر فرهنگی هنری منطقه ۱۲ اضافه کرد: ساعت ۱۷ اختتامیه این مراسم با حضور محمود صلاحی رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران و جمعی از هنرمندان مطرح کشور برگزار می‌شود و در پایان این مراسم تمامی هنرمندان حاضر در این برنامه با امضای بیانه‌ای خواستار رسیدگی به پرونده شهادت ۴۷۵ زائر ایرانی حج تمتع واهند بود که قرار است به سازمان ملل ارایه شود.
  
کارگاه صورتگری پرواز ۴۶۴ که به همت مدیریت فرهنگی هنری و شهرداری منطقه ۱۲ اجرا خواهد شد؛ از ساعت ۱۰ تا ۱۷:۳۰ در پیاده راه ۱۷ شهریور میزبان علاقه‌مندان است.
مطالب مرتبط
نظر شما