دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۰:۱۵
کد خبر: ۸۵۱۴۳
|
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۲
چهارمین ویژه برنامه ادبستان حماسه در کانون ادبی قائم برگزار می‌شود
در چهارمین ویژه برنامه «ادبستان حماسه» کتاب «اینک شوکران» زندگی و شهادت شهید منوچهر مدق به روایت همسرش، در کتابخانه قائم نقد و بررسی می‌شود.
نقد کتاب «اینک شوکران» در کتابخانه قائمبه گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، این ویژه برنامه با حضور فرشته ملکی همسر شهید منوچهر مدق و اعضای کانون ادبی کتابخانه قائم برگزار می‌شود و در آن ضمن معرفی کتاب توسط مجری، راوی خاطرات کتاب به پرسش‌های حاضران پاسخ خواهد داد. 

معرفی مختصری از کتاب و نویسنده توسط مجری برنامه، بیان محتوای کتاب، علت نگارش و زوایای مختلف کتاب توسط نویسنده، پرسش و پاسخ شامل پرسش مخاطبان درباره کتاب و پاسخگویی راوی کتاب بخش‌های مختلف این برنامه است. 

در این برنامه ابتدا مجری حسین رحیمی ضمن معرفی اجمالی کتاب و نویسنده از همسر شهید دعوت می‌نماید تا در خصوص نگارش کتاب صحبت کند. پس از صحبت‌های همسر شهید و نقل خاطرات ماندگار در موضوع سبک زندگی وی، مخاطبان برنامه که از قبل کتاب را مطالعه نموده‌اند، سئوالات خود را مطرح و پاسخ دریافت می‌کنند. در انتهای برنامه کتاب «اینک شوکران» توسط همسر شهید به مخاطبان اهدا می‌شود. 

در کتاب «اینک شوکران» خاطرات همسرشهید منوچهر مدق، از سال‌های زندگی مشترک و خصوصیات اخلاقی و سرنوشت او، روایت شده است. بخش عمده خاطرات را، دوران مجروحیت شهید پس از جنگ تا زمان شهادت در سال ۱۳۷۹ در بر می‌گیرد. شهید مدق که در سال ۱۳۳۵ متولد شده بود با اوج گیری انقلاب، به صف مبارزان پیوست و با آغاز جنگ به سپاه پاسداران وارد شد و به جبهه اعزام گردید. در اواسط جنگ مجروح شد و سال‌های متمادی از جراحت رنج می‌برد تا اینکه در آذر ماه ۱۳۷۹به شهادت رسید. 

نوشته‌های این کتاب حکایت از رابطه بسیار عمیق بین منوچهر (شهید) و همسرش فرشته دارد. اولین آشنایی منوچهر با همسرش هنگامی است که همسرش در تظاهرات توسط گارد رژیم شاهنشاهی مورد حمله قرار می‌گیرد و او در این زمان همسر آینده خود را از دست آن‌ها نجات داده و این ابتدای آشنایی آن دو است. ازدواج منوچهر با همسرش مقارن است با شروع جنگ تحمیلی، که علی رغم علاقه شدید میان آن‌ها، منوچهر عازم جبهه‌های نبرد می‌شود و تنها درخواست همسرش از او این است که برایش فراوان نامه بنویسد ولی با گذشت مدتی از این جدایی، همسرش بی‌تابی می‌کند و سرانجام عازم دزفول می‌شود تا در آنجا منوچهر را ببیند. 

چهارمین ویژه برنامه «ادبستان حماسه» روز پنج شنبه ۲۴ دی از ساعت ۱۵ الی ۱۷ به نشانی شهرک ولیعصر(عج)، ابتدای خیابان حیدری شمالی. جنب مجتمع قضایی یافت‌آباد، داخل پارک قائم برگزار می‌شود.
نظر شما