سه‌شنبه ۰۱ خرداد ۱۴۰۳
ساعت : ۰۰:۰۷
کد خبر: ۸۵۱۹۳
|
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۶
فرهنگسرای ملل دردر کارکاه کتابخوانان به اسطوره‌شناسی در شاهنامه فردوسی با سخنرانی خانم فولادی می‌پردازد.
اسطوره‌های شاهنامه در کارگاه کتابخوانان مللبه گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران؛ کارگاه کتابخوانان امروز ۲۷ دی با موضوع «اسطوره‌شناسی در شاهنامه فردوسی» و با سخنرانی مرجان فولادی برگزار می‌شود.

اسطوره و بنیان اساطیری در شاهنامه فردوسی از اهمیت شایانی برخوردار است. با آنکه اسطوره یکی از مهم‌ترین مباحث شاهنامه‌شناسی را تشکیل می‌دهد، ولی تاکنون کمتر مورد توجه قرار گرفته است. شناخت مباحث اساطیری شاهنامه نیازمند توجه به دو دوره ایران باستان و میانه است. 

مهم‌ترین مبحث شاهنامه تجلی اساطیر و فرهنگ ایرانی در آن است که باید از دیدگاه دانش اسطوره‌شناسی، که شاخه‌ای از علم انسان‌شناسی فرهنگی است، مورد ژرف کاوی قرار گیرد. یکی از مهم‌ترین مباحثی که در شاهنامه به چشم می‌خورد، تجلی اسطوره در شعر است که در شاهنامه به زیبا‌ترین حالت توصیفی شده است. البته تجلی اسطوره را امروز در آثار داستانی، هنری و حتی در نقاشی‌ها، نمایشنامه‌ها و فیلم‌ها نیز می‌توان یافت.

این برنامه امروز ۲۷ دی ساعت ۱۶ در سالن فرهنگ فرهنگسرای ملل برگزار می‌شود. علاقه‌مندان برای شرکت در این برنامه می‌توانند به نشانی بزگراه صدر، بلوار قیطریه، بوستان قیطریه مراجعه کنند.
نظر شما