شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۵:۱۹
کد خبر: ۸۵۲۰۷
|
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۶
با حضور خانواده جان باختگان فاجعه در ایوان شمس رونمایی شد:
فیلم مستند بلند «تنگی نفس» ساخته فرود عوض‌پور در انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس با حضور جمعی از مدیران سازمان حج و زیارت و سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران و خانواده جان باختگان فاجعه منا در استان مازندران، به همت فرهنگسرای رسانه در تالار ایوان شمس رونمایی شد.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، آیین رونمایی از مستند تنگی نفس ساخته فرود عوض‌پور به همت فرهنگسرای رسانه با حضور حجت الاسلام مهدی شهسواری مدیرکل حوزه ریاست و روابط عمومی سازمان حج و زیارت، محمدحسین نیرومند مدیرعامل انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس، سید حبیب اله ساداتی مدیرکل حج و زیارت استان مازندران و مهدی محمدی مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، سیدعلی احمدی رئیس فرهنگسرای رسانه، عوامل مستند و جمعی از خانواده جان باختگان فاجعه منا در تالار ایوان شمس برگزار شد. 
  
علی احمدی رئیس فرهنگسرای رسانه در ابتدای مراسم ضمن خیرمقدم به خانواده جان باختگان فاجعه منا گفت: باید یاد این عزیزان زنده بماند؛ هم عقلی است و هم نگاه ولایی به ما می‌گوید که با کمک هنرمندان به هر وسیله و روشی، این اتفاق را زنده نگه داریم. 
  
وی افزود: این مستند اولین اتفاق جدی در رابطه با فاجعه منا بود که مفتخریم در اطلاع رسانی این رویداد سهیم باشیم. این قدم اول است و امیدواریم شاهد اتفاقات موثر‌تر و مهم‌تری باشیم. 
  
محمدحسین نیرومند مدیرعامل انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس نیز گفت: وظیفه انجمن، تولید است ولی با همکاری دستگاه‌های فرهنگی باید امکان نمایش چنین آثاری فراهم شود. متاسفانه در کشور، وضعیت تولید بد نیست اما برای نمایش آثار به مخاطبان مشکل داریم. 

نیرومند ادامه داد: از فرهنگسرای رسانه که در نمایش این فیلم ما را یاری کردند تشکر می‌کنم؛ امیدواریم حج و زیارت هم امکان پخش گسترده این مستند در شهرهای مختلف کشور را ایجاد کند؛ چرا که اگر بیشتر دیده شود، تاثیرگذار‌تر است. 

در ادامه با حضور مدیرکل روابط عمومی و اموربین‌الملل سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، مدیرعامل موسسه تصویر شهر، مدیرعامل انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس، مدیرکل حوزه ریاست سازمان حج و زیارت، مدیرکل حج و زیارت استان مازندران و کارگردان مستند تنگی نفس از خانواده ۲۵ جان باخته فاجعه منا حج تمتع سال ۹۴ تجلیل شد. 
  
فرود عوض‌پور کارگردان مستند هم ضمن تقدیر ویژه از تمامی عوامل تنگی نفس گفت: این مستند را به آقای جعفری چمازکتی تقدیم می‌کنم که برادرشان را در این فاجعه از دست دادند و به واسطه احساس مسئولیتی که داشتند، خیلی زحمت کشیدند و با مشاوره‌های ایشان و مهدی محمدی روابط عمومی سازمان فرهنگی هنری مستند تنگی نفس تولید شد. 
 
در پایان فیلم مستند ۶۰ دقیقه‌ای تنگی نفس به نمایش درآمد و مورد توجه ویژه خانواده جان باختگان قرار گرفت. عباس عمرانی تهیه‌کنندگی و احمد جعفری چمازکتی تحقیق و پژوهش این اثر مستند را بر عهده داشته‌اند. این مستند توسط انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس تولید شده است. 
مطالب مرتبط
نظر شما