دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۵:۲۹
کد خبر: ۸۵۲۲۴
|
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۷
بیست و نهمین جلسه نقد و بررسی کتاب «ترنم قلم» به نقد و بررسی کتاب «این داستان واقعیت دارد» نوشته جفری آرچر و ترجمه دکتر علی فامیلان در فرهنگسرای گلستان می‌پردازد.
نقد «این داستان واقعیت دارد» در فرهنگسرای گلستانبه گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران؛ کتاب «این داستان واقعیت دارد» نوشته جفری آرچر داستان نویس و سیاستمدار انگلیسی و نیز نماینده سابق مجلس انگلستان و از اعضای رده بالای حزب محافظه کار انگلستان با ترجمه علی فامیلان است. 
 
جفری هاوارد آرچر، نویسنده پر مخاطب و سیاستمدار سابق انگلیسی است که عضو مجلس شورا و معاون (۱۹۶۹-۱۹۷۴) و رئیس حزب محافظه کار (۱۹۸۵-۱۹۸۶) بود و در کنار این ماجرا به شغل نویسندگی نیز اشتغال داشت که برای وی شهرت زیادی را نیز به همراه داشت. 
 
وی در کتاب «این داستان واقعیت دارد» به سراغ شخصیت‌های سیاسی و خانواده‌های انگلیسی رفته است و آن‌ها را دستمایه خلق داستان‌هایش قرار داده است. از سوی دیگر موضوعی که به جذابیت این اثر می‌افزاید، نوشته شدن آن‌ها بر مبنای حقایق و رویدادهای واقعی و حضور نوعی تم پلیسی و جنایی و‌ گاه نیز سیاسی در آنهاست. «این داستان واقعیت دارد» از مجموعه داستان‌های پر حاشیه انگلستان در سال‌های اخیر محسوب می‌شود که تمامی بخش‌های آن از این منظر مورد توجه بوده است. 

جلسه نقد و بررسی کتاب «این داستان واقعیت دارد» با حضور مترجم اثر و منتقدان، محمدرضا گودرزی و محمدرضا اصلانی و علاقه‌مندان حوزه داستان، روز سه‌شنبه ۲۹ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱۷ در فرهنگسرای گلستان به نشانی، نارمک، میدان حلال احمر، خیابان گلستان برگزار می‌شود.
نظر شما