شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۲۳:۴۷
کد خبر: ۸۵۲۴۱
|
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۹
مراسم نکوداشت استاد صلاح‌الدین علامه‌زاده از چهره‌های ماندگار هنر سنتی ایران (معرق چوب) در فرهنگسرای معرفت برگزار شد.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، استاد صلاح‌الدین علامه‌زاده هنرمند نام‌آور در رشته معرق چوب است که بیش از ۴۰ سال است این رشته را دنبال می‌کند.
 
وی در این مراسم طی سخنانی گفت: نزدیک به ۳۰ سال است که این هنر سنتی ظریف ایرانی را به علاقه‌مندان و هنرجویان در داخل و خارج از کشور آموزش می‌دهم و تاکنون حدود ۲۰۰ استاد به رشته معرق تقدیم کردم.
  
علامه‌زاده با بیان اینکه در سال ۷۰ در فرهنگسرای بهمن تهران اولین کلاس آموزشیم با شرکت ۶ نفر برگزار شد که خیلی خوشحالم این ۶ نفر امروز از استادان هنر معرق هستند.
 
وی ادامه داد: این هنر زیبا و ظریف از کشورمان به سایر کشورهای جهان صادر شد و باید گفت هنر معرق هدیه ایران به سایر کشورهای جهان است.
 
این هنرمند نام آور کشورمان افزود: در حال حاضر هنر معرق را در ایران و دیگر کشورهای جهان از جمله کشورهای اروپایی و اسکاندیناوی، کانادا، ایالات متحده و استرالیا به علاقه‌مندان تدریس می‌کنم. 
  
در ادامه این مراسم مسن‌ترین هنرجوی استاد علامه‌زاده در سخنانی گفت: هنر معرق چوب یکی از هنرهای با ظرافت و حساس است و برای خلق آثاری زیبا باید روزها، ماه‌ها و حتی سال‌ها تلاش کرد. 
 
جعفر پرویز‌نیا اظهار کرد: هنر معرق هنری بسیار دقیق و حساس و بسیار مشکل است و باید هنرمندان در این هنر از صبر، اخلاق خوب و مداومت در کار برخوردار باشند.
  
این هنرمند باسابقه کشورمان افزود: هنرمند در زمینه معرق باید طبیعت‌گرا و طبیعت‌دوست باشد و با استفاده از صحنه‌های زیبا نسبت به خلق آثار خود اقدام کند.
 
خاطره گویی در وصف استاد علامه زاده، اجرای موسیقی سنتی و تجلیل از هنرمند نام آور کشورمان از دیگر برنامه‌های این مراسم بود.
 
سلسله برنامه‌های دریچه عشق سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران که به تجلیل از چهره‌های ماندگار هنرهای ایرانی می‌پردازد.
نظر شما