دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۳:۲۵
کد خبر: ۸۵۴۴۶
|
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۹
رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران خبر داد:
رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، زمان افتتاح «باغ کتاب» را هفته اول اردیبهشت ماه اعلام کرد.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، محمود صلاحی رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در خصوص باغ کتاب گفت: پیمانکار «باغ کتاب» به سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران قول داده است که این مکان را تا هفته اول اردیبهشت ماه آماده کند و ما «باغ کتاب» را در این زمان افتتاح کنیم. هم اکنون باید قفسه‌ها در «باغ کتاب» گذشته شود و ناشرین هر بخش می‌توانند کتاب‌های خود را به طور دائمی در این نمایشگاه در دسترس مخاطبان قرار دهند.

وی افزود: «باغ کتاب» بیش از شصت هزار متر فضای آزاد و بیش از سه هزار محل پارک خودرو دارد. همزمان با افتتاح «باغ کتاب» باید فاز اول نمایشگاه بین‌المللی «شهر آفتاب» را هم افتتاح کنیم.

صلاحی با اشاره به امکانات «شهر آفتاب» بیان کرد: «شهر آفتاب» ۷۰ هزار متر مربع فضای مسقف و ۴۰ هزار متر مربع فضای آزاد دارد و در فضای آزاد آن می‌توان چادرهایی برای نمایشگاه کتاب برپا کرد. ایستگاه مترو محل تا پایان امسال به بهره‌برداری می‌رسد. در صورتی که «شهر آفتاب» به طور کامل افتتاح شود، رنکینگ ایران در برپایی نمایشگاه به عدد دو می‌رسد و در دنیا به سومین کشور پس از آلمان و چین تبدیل خواهیم شد. این محل به دلیل نزدیکی به فرودگاه بین‌المللی امام و دستیابی به اتوبان‌های امام علی (ع) از سمت شرق، اتوبان قم از سمت جنوب و اتوبان آزادگان از سمت غرب، می‌تواند دسترسی آسانی برای افراد شهرستانی که به نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران می‌آیند ایجاد کند.

صلاحی در خصوص جشنواره موسیقی فجر اظهار داشت: تنها فرهنگسرای ارسباران در اختیار جشنواره موسیقی فجر قرار گرفته است و در دهه فجر، شهرداری تهران به بازخوانی سرودهای ملی پرداخته است. در این دهه جشن‌هایی هم در محلات شهر تهران مانند گذشته برگزار می‌شود.

وی افزود: در یک سال گذشته شهرداری تهران تابلوهای سطح شهر را ساماندهی کردند و در دهه فجر این مسئله به اوج خود خواهد رسید. ۸۸ برنامه و ۱۹۴ اجرا به همراه برپایی ایستگاه‌های فرهنگی هنری از جمله برپایی ایستگاه صلواتی و اجرای هنرمندان و دریافت آثار هنری از نوجوانان و جوانان از برنامه‌های دیگر دهه فجر سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران است.

صلاحی گفت: دو پردیس تئاتر آماده می‌شود که نمایش بر روی آن‌ها اجرا برود. پردیس تئاتر صبا با 5 سالن در خیابان ملک و پردیس خاوران با شش سالن نزدیک فرهنگسرای خاوران از جمله این پردیس‌ها هستند. برای احداث آنها بالغ بر ۱۰۰ میلیارد تومان هزینه شد. هم اکنون این پردیس‌ها آماده هستند و هم اکنون دستگاه ماشینری بر روی آن‌ها نصب می‌شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
نظر شما