دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۸:۱۴
کد خبر: ۸۵۴۵۵
|
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۹
فرهنگسرای اخلاق با شعار «ایران ما ،انقلاب ما» برگزار می‌کند
همزمان با سی و هفتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، بیست برنامه فرهنگی و هنری با شعار «ایران ما، انقلاب ما» در سطح منطقه ۱۴ برگزار می شود.
۲۰ برنامه فرهنگی و هنری ویژه دهه فجر در منطقه ۱۴به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران؛ ملوک سید آبادی مدیر فرهنگی هنری منطقه ۱۴ و رییس فرهنگسرای اخلاق، شور آفرین، تاثیرگذار و اثربخش در دهه فجر با درونمایه های برگرفته از معارف والای انقلاب اسلامی را از جمله اهداف برنامه های دهه فجر امسال برشمرد و گفت: با هماهنگی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، چهارده برنامه سراسری و همچنین شش برنامه محلی منطقه ای در دهه فجر در منطقه به اجرا در می‌آید.
 
به گفته رییس فرهنگسرای اخلاق به منظور آشنایی بیشتر دانش آموزان مقطع متوسطه با وقایع و رویدادهای دوران پیروزی انقلاب اسلامی، مسابقه «سفری در زمان» در سطح مدارس منتخب متوسطه برگزار می شود که با استفاده از تصویر صفحه اول روزنامه کیهان روز دوازدهم بهمن ۵۷، دانش آموزان ضمن مطالعه مطالب و رویدادهای آن روز، با انتخاب تیتر، نوشتن گزارش توصیفی و همچنین خلاقیت و ذوق هنری در مسابقه شرکت کرده و به برگزیدگان هر مدرسه جوایزی داده می‌شود.
  
سید آبادی برپایی نمایشگاه عکس‌های انقلابی با عنوان «روایت انقلاب» در نگارخانه کلک خیال را از جمله برنامه‌های هنری گرامیداشت دهه فجر عنوان کرد که سی اثر در معرض دید عموم قرار می‌گیرد و مجموعه پوسترهای «من انقلابی ام» نیز در خانه فرهنگ فرشته آزادی به نمایش در می‌آید. 
  
مدیر فرهنگی هنری منطقه ۱۴ تجلیل و تکریم خانواده معظم شهدا و ایثارگران در سطح نواحی منطقه، آذین‌بندی فضاهای فرهنگی با نمادهای انقلابی، برپایی نمایشگاه‌های کتاب در کتابخانه‌ها و پخش سرودهای دوران پیروزی انقلاب اسلامی در سطح مراکز تابعه را از دیگر برنامه های فرهنگسرای اخلاق به مناسبت دهه فجر عنوان کرد.
 
وی بازدید دانش آموزان از اماکن مهم و تاثیرگذار در فرآیند پیروزی انقلاب اسلامی را مهم تلقی کرد و افزود: تعدادی از دانش آموزان مدارس منتخب دوره متوسطه به یکی از اماکن مهم و تاریخی دوران پیروزی انقلاب مثل باغ موزه قصر یا موزه عبرت اعزام می‌شوند.
 
سیدآبادی اضافه کرد: ایستگاه فرهنگی هنری به مناسبت روز ۲۲بهمن که با همکاری فرهنگسراهای بهمن، تهرانسر و ولا در شمال خیابان آزادی برپا می‌شود و برنامه‌های متنوع مثل مسابقه نقاشی با موضوعات مدافعان حرم و تصاویر ملوانان امریکایی در خلیج فارس، ویژه کودکان و نوجوانان و همچنین ویژه برنامه ذلت نقاشی با موضوعات طنز اجتماعی و ثبت اسم کودکان در کتاب همسایه هاو اهدای رایگان آن به کودکان را از جمله برنامه های این ایستگاه در راهپیمایی عنوان کرد.
 
فرهنگسرای اخلاق در خیابان پیروزی، خیابان شکوفه، خیابان شهیدکاظمی، جنب بوستان گلزار واقع است و شماره ۳۳۳۵۵۰۳۶ آماده پاسخگویی به پرسش‌های شهروندان درباره برنامه‌های دهه فجر است.
نظر شما