دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۶:۳۳
کد خبر: ۸۵۴۹۱
|
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۳
در دهه مبارک فجر و همزمان با روز نیروی هوایی برگزار می‌شود
فرهنگسرای مهر همزمان با فرارسیدن سالروز بیعت همافران نیروی هوایی ارتش با بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران، حضرت امام خمینی (ره) نشست تخصصی بررسی کتاب «همافر» نوشته مهدی نوروزی را برگزار می‌کند.
نشست تخصصی بررسی کتاب «همافر»به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، در این نشست تخصصی، جمعی از همافران نیروی هوایی ارتش که در ۱۹ بهمن ۱۳۵۷ با حضرت امام خمینی(ره) بیعت کردند، تقدیر خواهند شد. 
 
سعید رنجبریان، مدیر فرهنگی هنری منطقه ۱۹ و رییس فرهنگ‌سرای مهر با بیان اینکه دهه مبارک فجر فرصت مناسبی برای تجدید میثاق با آرمان‌های امام(ره) و شهدا و احیای تفکر اسلام است، گفت: این روزها فرصتی ارزشمند برای بیان دستاوردهای ارزشمند انقلاب به مردم است. 
 
وی با تاکید به لزوم برگزاری باشکوه و مردمی مراسم دهه مبارک فجر درباره بررسی تخصصی کتاب «همافر» در فرهنگسرای مهر گفت: خاطرات راوی از دیدار و آشنایی با مقام معظم رهبری و شهید اندرزگو در سال‌های قبل از پیروزی انقلاب اسلامی مهم‌ترین ویژگی‌های این کتاب است. 
 
رییس فرهنگسرای مهر در ادامه بیان کرد: اگر نویسندگان و محققان موفق به بررسی و نگرش حوادث مربوط به انقلاب اسلامی در ارتش شاهنشاهی شوند، خواهند دید اعتقادات دینی تا چه وسعت و عمقی در میان نیروهای نظامی گسترش و نفوذ داشته و سبب چه میزان فعالیت‌های انقلابی شده است. در آن صورت نظرات و نگاه تازه‌ای نسبت به ارتش رژیم گذشته پیدا کرده و دلایل اصرار گروهک‌ها بر انحلال ارتش در اوایل پیروزی انقلاب اسلامی و تایید و تعریف حضرت امام (ره) از ارتش را درک خواهند کرد. 
 
این کتاب شامل خاطرات مهدی نوروزی همافر بازنشسته نیروی هوایی است که از سوی نشر سوره مهر در بازار نشر توزیع شد.

این برنامه روز یکشنبه ۱۸ بهمن، ساعت ۱۵ در سالن فرهنگسرای مهر برگزار می‌شود. علاقه‌مندان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن ۵۵۰۳۳۹۰۰ تماس بگیرند.
نظر شما