يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۸:۱۶
کد خبر: ۸۵۵۲۱
|
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۰
ناصری‌پور در نخستین یادواره پاسداشت ایثارگران اردوهای جهادی مطرح کرد
سرپرست معاونت فرهنگی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در نخستین یادواره پاسداشت ایثارگران حرکت‌های جهادی انقلاب اسلامی که عصر روز گذشته در مجتمع ۱۳ آبان برگزار شد، از تشکیل کانون‌های حرکت‌های جهادی تا پایان سال خبر داد.
تشکیل کانون‌های حرکت‌های جهادی در سازمان فرهنگی هنریبه گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، حجت الاسلام حسن ناصری پور سرپرست معاونت فرهنگی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در آیین نخستین یادواره پاسداشت ایثارگران حرکت‌های جهادی انقلاب اسلامی که عصر پنج‌شنبه ۱۵ بهمن در سازمان بسیج دانشجویی  برگزار شد، با اشاره به آغاز اردوهای جهادی در دهه ۶۰ با عنوان بسیج سازندگی، گفت: مسئولان عنایت کنند در فضای بهتری با این جوانان تعامل داشته باشند. از همه خانواده‌های این شهدای گران‌قدر تشکر می‌کنیم و این نوید را می‌دهم که سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران تا پایان سال، کانون‌های حرکت‌های جهادی را تشکیل خواهد داد.

در ادامه این مراسم، امیر والی برادر شهید جهادگر عبدالله والی در مورد اردوهای جهادی گفت: سال ۶۱ به دستور امام، شهید عبدالله والی به منطقه بشاگرد رفت که این منطقه دست کمی از جبهه نداشت. در بشاگرد هیچ امکاناتی وجود نداشت و از نظر بهداشت، راه و مدرسه محروم بود. شهید والی اول راه را باز کرد و در حین این کار مدارس را در کپرها برای بچه‌ها برگزار کرد و امروز، ۹۵ درصد از معلمان و مدیران و دبیران بشاگرد بومی هستند.

حسین یکتا فرمانده سابق قرارگاه فرهنگی خاتم‌الاوصیا هم در این مراسم گفت: برای ما اهل جبهه که در جبهه و جنگ بودیم و داغ رفقا، هم‌رزمان و لحظات شهادت بچه‌ها را دیده‌ایم خیلی سخت می‌گذرد که در این عرصه و جنگ نرمی که شروع شده هم دوباره باشیم و داغ بچه‌ها را ببینیم در جای که این داغ هیچ زمان به جگر سوخته والدین و خانواده آنها نمی‌رسد.

وی با تاکید بر اینکه مزد جهاد، شهادت است، اظهار داشت: در اردوهای راهیان نور که فضا رقیق شده است برخی جوان‌ها بعد از بازگشت می‌گویند این سفر بوده که باعث شده با خدا رفیق و عوض شوند. فرزندان برخی‌ها با برکت می‌شوند و برگزاری این جلسه یعنی اینکه ما دور بچه‌های شما می‌گردیم چرا که برای انقلاب و پای انقلاب ایستاده‌اند.

یکتا با اشاره به اینکه خون شهدا اثر می‌کند، اظهار داشت: یک قطره از خون شهدا هدر نرفته است که خون بچه‌های جهادی به هدر برود. برگی بدون اجازه خداوند در عالم خلقت به زمین نمی‌افتد و خون این بچه‌ها اثر خواهد کرد. اثر این خون‌ها را در سراسر عالم می‌بینیم همچنین یک قطره از خون شهدای غواص به هدر رفتند و امروز می‌بینیم که زائران امام حسین (ع) خیلی راحت در ایام اربعین از نجف تا کربلا پیاده می‌روند و اثری از صدام باقی نمانده است.

فرمانده سابق قرارگاه خاتم‌الاوصیا گفت: باید انسجام اردوهای جهادی بیشتر شود تا خون بچه‌ها موثرتر شود یک زمانی جبهه جنگ و نبرد در شلمچه، طلائیه و فکه بود در حالی که امروز، جنگ اجتماعی شده است به همین دلیل باید انسجام بین اردوهای جهادی بیشتر شود. این خون‌های ریخته شده، فرش قرمزی است که ارباب و امام زمان‌مان بیاید.
مطالب مرتبط
نظر شما