شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۵:۲۰
کد خبر: ۸۵۵۶۰
|
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۲
در بیستمین چهارشنبه هنر تصویب شد
طی دیدار بانوان هنرمند عرصه خوشنویسی با رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران طرح اجرای جشنواره «بانوان خوشنویس ایران» در دستور کار این سازمان قرار گرفت.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران؛ نشست «چهارشنبه‌های هنر» که به همت معاونت هنری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، به منظور دیدار هنرمندان برجسته کشور با رئیس این سازمان برگزار می‌شود، در بیستمین هفته، میزبان هنرمندان برجسته‌ای از هنر تئاتر، موسیقی و خوشنویسی بود.
 
در نخستین نشست عطیه قبیشاوی از هنرمندان فعال عرصه تئاتر و از بازیگران خوب تئاتر با رییس سازمان دیدار کرد. این بانوی هنرمند پیش از این در کنگره ملی هنرمندان شهید در بخش تئاتر با عنوان «ملکوتیان صحنه» که به همت سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران برگزار شد، به واسطه بازی در نقش های ماندگاری در حوزه دفاع مقدس تجلیل شده بود.
  
برگزاری جشنواره «بانوانان خوشنویس ایران»

در ادامه رسول نجفیان از هنرمندان شناخته شده تئاتر با محمود صلاحی دیدار و گفت و گو کرد. 
در این دیدار در خصوص هنر شاهنامه خوانی و تاکید بر فرهنگ و گسترش این هنر ارزشمند در مراکز و مناطق سازمان گفت و گو شد.
  
علی رستمیان چهره صاحب نام عرصه آواز سنتی هم در این روز با رییس سازمان دیدار و گفت و گو کرد. موضوع این گفت‌وگو خواندن و تدوین تصنیف‌هایی بر مبنای اشعار حافظ برای اشاعه فرهنگ و هنر ایرانی و تاثیرگذاری بر مخاطب به ویژه نسل جوان بود.
  
برگزاری جشنواره «بانوانان خوشنویس ایران»

آخرین دیدار این هفته رییس سازمان هم با حضور سه بانوی هنرمند برگزار شد. استاد الهه خاتمی و سیده صغری حسینی از هنرمندان عرصه خوشنویسی و از استادان انجمن خوش‌نویسی ایران و دکتر سوگل مشایخی شاعر و غزل سرا از هنرمندان سرشناس عرصه خوشنویسی میهمانان آخرین نشست چهارشنبه هنر بودند. در این دیدار در خصوص برگزاری جشنواره خوشنویسی بانوان با عنوان «بانوان خوشنویس ایران» گفت‌وگو شد و این طرح برای برنامه‌های بعدی معاونت هنری مصوب شد.


نظر شما