دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۸:۱۲
کد خبر: ۸۵۶۹۹
|
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۶
فرهنگسرای رضوان در برنامه «به تماشای سرو»، میهمان خانواده معظم «شهید سید علی اندرزگو» چریک تنهای انقلاب اسلامی است.
روایت عاشقی چریک تنهای انقلاب بازگو می‌شودبه گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران؛ ویژه‌برنامه «به تماشای سرو» که هر هفته دوشنبه‌ها به دیدار با خانواده معظم یکی از شهدای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس اختصاص دارد؛ این دوشنبه ۲۶ بهمن ماه از ساعت ۱۶ تا ۱۷ در منزل خانواده معظم شهید سید علی اندرزگو معروف به شیخ عباس تهرانی از شهدای والامقام انقلاب اسلامی برگزار می‌شود. 

شهید سید علی اندرزگو در رمضان سال ۱۳۱۸ ه. ش در تهران دیده به جهان گشود. او در نوجوانی با شهید نواب صفوی آشنا شد. وی در قیام ۱۵ خرداد، به عرصه مبارزان با رژیم شاه گام نهاد و مورد تعقیب مزدوران ساواک قرار گرفت و در اولین اقدام گروهی و در اعدام انقلابی حسنعلی منصور، همکاری داشت. 

ساواک پس از سال‌ها تعقیب و گریز، سرانجام با کنترل مکالمات تلفنی مناطق وسیعی از تهران، او را شناسایی کرد و دریافت که نوزدهم ماه مبارک رمضان در منزل یکی از دوستان میهمان خواهد بود. بلافاصله محل را محاصره کرد و شهید اندرزگو، سرانجام طی درگیری با ساواک در دوم شهریور ماه ۱۳۵۷ با زبان روزه در ۳۹ سالگی شربت شهادت را نوشید و به آرزوی دیرینه‌اش دست یافت. 

گفتنی است؛ تکریم و بزرگداشت خانواده معظم شهدا و پاسداشت ارزش‌های اصیل انقلاب اسلامی (ایثار، جهاد، مقاومت و شهادت) و همچنین ثبت خاطرات شهدا، سیره اخلاقی و باز تولید شیوه‌های تربیتی این عزیزان با تاکید بر سبک زندگی اسلامی ایرانی و معرفی آن به نسل امروز از اهداف برگزاری ویژه برنامه «به تماشای سرو» است. 

علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص برنامه‌های فرهنگسرای رضوان می‌توانند با تلفن: ۵۵۲۰۲۲۱۸ تماس بگیرند.

نظر شما