دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۶:۰۷
کد خبر: ۸۵۸۶۱
|
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۴
نهمین نشست محفل داستان در فصل زمستان روز سه‌شنبه ۴ اسفند با حضور استاد محمدرضا گودرزی و علاقه‌مندان به ادبیات داستانی برگزار گردید.
نهمین نشست زمستانی محفل داستان در فرهنگسرای گلستانبه گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران؛ در ابتدای این نشست مخاطبان داستان‌های خود را قرائت و همه اعضای کارگاه نظرات خود را درباره نقاط قوت و ضعف داستان  ها مطرح کردند. در ادامه کارشناس برنامه اشکالات و نقاط قوت داستان را بیان کرد.

محمدرضا گودرزی با اشاره به فعالیت‌های ادبی فلانری اکانری، بیان کرد:  فلانری نویسنده آمریکایی در سال ۱۹۲۵ در شهر ساوانا در ایالات جورجیا متولد شد و در سال ۱۹۶۴ در سن سی و نه سالگی درگذشت. وی شخصیتی شناخته شده در ادبیات آمریکاست و در طول عمر کوتاهش دو رمان و تعداد زیادی داستان کوتاه منتشر کرد.

پس از خوانش داستان «نجات دیگران نجات خویشتن است» نوشته‌ی فلانری اکانری کارشناس برنامه گفت: در این داستان نویسنده بیان می‌کند کسی که به فکر دیگران نیست، درواقع خودش  را هم نمی تواند نجات دهد و لازمه نجات خود، نجات دیگران است.

در این داستان پیرزن صاحب خانه تنها دغدغه‌اش شوهر دادن دختر عقب مانده‌ی خوداست و مرد هم تنها هدفش تصاحب اتومبیل قدیمی آنهاست، لذا می‌پذیرد در ازای ازدواج با آن دختر با اتومبیل آنها به ماه عسل برودولی در راه دختر را پیاده و رها می کند و با اتومبیل می‌گریزد. در واقع هم مادر دختر، هم مرد به دنبال فریبکاری بودند و دراین میان لطمه‌ی اصلی  را همان دختر عقب مانده خورده است.

محفل داستان روزهای سه شنبه هر هفته برای علاقمندان به داستان در فرهنگسرای گلستان برگزار می‌شود.
نظر شما