دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۳:۱۴
کد خبر: ۸۶۰۱۷
|
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۵
سومین نشست قرآنی با حضور فعالان حوزه قرآن و عترت در فرهنگسرای گلستان برگزار شد.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، این نشست با حضور استاد یادگاری قاری بین المللی، ربیعی رییس سرای محله فدک، بهمنش رییس سرای محله هفت حوض، مرجانی مسئول مرکز آموزش سازمان قرآن و عترت بسیج تهران، ناصر امین‌زاده رییس فرهنگسرای گلستان، رییسی دبیر شورایاری‌های منطقه، کاشانی نماینده کانون قرآن بسیج ناحیه شهید بهشتی، راضی مسول قرآن منطقه هفت، داوری‌پور ریس بنیاد شهید منطقه هشت، حسین‌پور مسئول قرآنی بنیاد شهید، مجرد رییس قرآن و عترت آموزش و پرورش منطقه هشت، حجت الاسلام والی‌پور رییس سازمان تبلیغات اسلامی شمال شرق تهران در فرهنگسرای گلستان برگزار شد.

در ابتدای نشست بعد از قرائت قران توسط استاد یادگاری، ربیعی رییس سرای محله فدک در خصوص روخوانی قرآن گفت: روخوانی باب ورود به قرآن است و توجه داشتن به راهبردی بودن قرآن و توسعه آن رسالت جدی تری است که به دنبال قرائت، تجوید و روخوانی باید برای دست یابی به آن همت گماشت.

وی در خصوص آموزش قرآن در سنین کودکی اظهار داشت: قرآن باید در ضمیر ناخودآگاه کودکان عجین شود و ضروری است که پایه آموزش آن از سنین پیش دبستان گذاشته شود.

در بخش دیگر سومین نشست قرآنی فرهنگسرای گلستان بهمنش رییس سرای محله هفت حوض بر آموزش کودکان در حوزه‌های قرآنی تاکید کرد. مرجانی مسول مرکز آموزش سازمان قرآن و عترت بسیج تهران بزرگ با اشاره به برگزاری موفق مسابقات الحافظون استخراج اطلاعات و تجمیع بانک اطلاعات جامع را از نتایج خوب این مسابقات دانست. 

در ادامه قاسمی معاون اجتماعی شهرداری منطقه درباره تقویت جلسات قرآنی بیان داشت: تقویت بیشتر جلسات قرآنی با در نظر گرفتن مکانی به عنوان قطب قرآنی منطقه باعث تقویت جلسات می‌شود. 

ناصر امین‌زاده رئیس فرهنگسرای گلستان در پایان این نشست گفت: ما مصمم هستیم با توکل و تمسک به قرآن و مشارکت همه دستگاه‌ها در جهت توسعه و گسترش فعالیت‌های قرآنی و انس با کلام وحی و تبین و جایگاه و فرهنگسازی قرآن تلاش کنیم. 

وی خاطرنشان کرد: با توجه به مشخص بودن ظرفیتهای قرآنی مانند حوزه‌های علمیه، آموزش و پرورش حافظان و فعالان قرآنی ضرورت برنامه ریزی، تعین خط مشی برای هم افزایی و به اشتراک گذاشتن ظرفیت‌های بسیار در ادای حق قرآن حائز اهمیت است.

امین‌زاده ضمن تشکر از ریاست سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران بابت اقدامی که در تمامی فرهنگسرا‌ها برای ایجاد دارالقرآن صورت گرفت، آن را باقیات و صالحاتی برای ایشان و برکتی برای کلان شهر تهران دانستند.

وی با بیان مثالی از کشورهای اسلامی که برای مراسم‌ شادی از تلاوت قرآن استفاده می‌کنند حاضرین را به توجه ویژه به فرهنگسازی قرآن به عنوان کتابی پندآموز و کتاب زندگی که متاسفانه مهجور مانده است دعوت کرد و رئوس برنامه‌ها و دغدغه‌های این کمیته را بیان کرد.
نظر شما