يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۲۱:۱۸
کد خبر: ۸۶۰۶۱
|
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۴
سید مجید حسینی با اشاره به استقبال ۷۰ درصدی دانش‌آموزان مقطع هفتم و هشتم پایتخت از جشنواره یاد یار مهربان، از ثبت نام ۱۳۰ هزار دانش آموز در سایت جشنواره خبر داد.
استقبال ۷۰ درصدی دانش آموزان از جشنواره یاد یار مهربانبه گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، سیدمجید حسینی مدیرعامل موسسه نشر شهر با اشاره به مشارکت حداکثری دانش آموزان پایه‌های هفتم و هشتم در مقطع متوسطه در جشنواره یاد یار مهربان گفت: خوشبختانه استقبال مناسبی از این جشنواره صورت گرفت و ۱۳۰ هزار دانش‌آموز از ۱۸۰ هزار دانش‌آموز مقطع هفتم و هشتم تهرانی در سایت جشنواره ثبت نام کردند. 
  
دبیر جشنواره یاد یار مهربان گفت: در این دوره، ۱۵۰۰ کتاب در زمینه‌های متنوع و مختلف برای دانش آموزان معرفی کردیم و با توجه به بن ۲۰ هزار تومانی خرید، هر دانش‌آموز به طور میانگین سه عنوان کتاب خریداری کرده است. 
  
به گفته حسینی، بیشترین مشارکت در این طرح از سوی دانش آموزان مناطق ۱۷، ۱۸ و ۱۴ و کمترین میزان مشارکت از سوی دانش آموزان مناطق ۲۲، ۲۱ و ۵ بوده است و به طور میانگین ۷۰ درصد دانش آموزان در این طرح شرکت کردند. 

مدیرعامل موسسه نشر شهر گفت: کار ارسال کتاب‌ها به منازل دانش آموزان در حال اتمام است و ۴۴۰ هزار عنوان کتاب تا پایان سال به دست ۱۳۰ هزار دانش آموز شرکت کننده می‌رسد و در سال ۹۵ بخش اصلی جشنواره آغاز خواهد شد. 

وی افزود: برای شرکت در جشنواره یاد یار مهربان ۱۵ بخش مختلف از جمله خلاصه کردن کتاب، اجرای تئا‌تر بر اساس مفاهیم کتاب، اهدای کتاب به مدرسه، شرکت در مسابقه‌های مرتبط با کتاب و... تعریف شده است و در پایان سال تحصیلی، اختتامیه این جشنواره برگزار خواهد شد. 
  
مدیرعامل موسسه نشر شهر درباره جوایز این دوره از جشنواره هم گفت: ۳۵ هزار دانش‌آموزی که در بخش‌های مختلف جشنواره شرکت کردند، به عنوان برگزیدگان، می‌توانند از خدمات شهرداری تهران استفاده کنند. هزار دانش‌آموز بر‌تر هم به اردوی نویسندگی دعوت خواهند شد و ۱۰ برگزیده بر‌تر نیز امکان دیدار با شهردار تهران را خواهند داشت و جایزه ویژه خود را از دکتر قالیباف دریافت خواهند کرد. 
    
مجید حسینی با اشاره به تاثیر این جشنواره در بالا بردن سرانه مطالعه مردم پایتخت، گفت: در شهر تهران تنها ۲۰ هزار مخاطب ثابت کتاب‌فروشی داریم که به طور منظم هر ماه کتاب می‌خرند. اگر از این دانش‌آموزان فقط ۲۰ هزار مخاطب به جامعه مخاطبان کتاب تهران اضافه کنیم، سرانه کتابخوانی در پایتخت دو برابر خواهد شد. 
  
به گفته دبیر جشنواره یاد یار مهربان، در این دوره به جای انتخاب کتاب از سوی مدیران و معلمان، خود دانش آموزان کتاب‌های مورد نیاز خود را انتخاب و مطالعه می‌کنند و با توجه به عدم وجود کتابخانه در ۳۰ درصد مدارس شهر تهران، امکان مطالعه کتاب توسط دانش آموزان تا حد بسیار زیادی افزایش پیدا کرده است. 
  
سیزدهمین نمایشگاه یاد یار مهربان امسال با عنوان جشنواره یاد یار مهربان، پویش کتابخوانی دانش آموزان شهر تهران ۲۸ دی ماه در برج میلاد تهران آغاز به کار کرده و تا پایان سال تحصیلی ۹۵-۹۴ ادامه خواهد داشت.
نظر شما