شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۹:۵۵
کد خبر: ۸۶۰۶۹
|
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۷
محمدصادق دهنادی با تاکید بر اینکه تا زمانی که ستاد سازمان فرهنگی هنری دست از اجرا برندارد صف قدرت نمی‌گیرد، تصریح کرد: برنامه‌ریزی غیر متمرکز اما متناسب با وضعیت هر منطقه و ناحیه نیاز سازمان است. درخواست دارم تا با کم شدن بخش‌های اجرایی در ستاد سازمان امکانات و بودجه در مراکز تقسیم شود تا مراکز در کنار این برادر بزرگ‌تر براساس هدایت و نظارت او به سمت جلو حرکت کنند.
محمدصادق دهنادی در گفت‌وگو با رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در خصوص برنامه‌های موفق سازمان در سال ۹۴ گفت: من بر خلاف اکثر کسانی که به جلوه برنامه‌ای سازمان توجه می‌کنند به جنبه‌های دیگر و بیشتر به عوامل پشتیبانی توجه می‌کنم. از نگاه من یکی از بهترین کارهای سازمان در سال ۹۴ در حوزه پشتیبانی انجام شد. 
 
رئیس فرهنگسرای معرفت افزود: از میان برنامه‌های جریان‌ساز مردمی به لحاظ فرهنگی می‌توانم به پیاده‌روی اربعین اشاره کنم. این برنامه از فعالیت‌های بسیار مهم و ارزشمند سازمان به حساب می‌آید. 

دهنادی به فعالیت سازمان فرهنگی هنری در حوزه‌های دیگری هم اشاره کرد و گفت: مهم‌ترین فعالیت در بخش برنامه‌ریزی، رسیدن به قله روزآمد شدن سامانه‌های ارزیابی و برنامه‌ریزی بود و در حوزه هنری نیز از نگاه من سازمان در بخش تئا‌تر و موسیقی بسیار خوب و تاثیرگذار عمل کرد.  
وی همچنین فعالیت سازمان را در حوزه آموزش و منابع انسانی بی‌نظیر دانست. 
 
توجه به نیاز مخاطب؛ دستاورد مهم فرهنگسرای معرفت در سال۹۴
دهنادی درباره فعالیت‌های فرهنگسرای معرفت در سال ۹۴ گفت: می‌خواهم با مرور سال ۹۴ بیشتر از اینکه به برنامه توجه داشته باشم به چند رویکر اشاره کنم. یکی از دستاوردهای بسیار مهم ما در این سال توجه به نیاز مخاطبان بود. فرهنگسرای معرفت نزدیکترین فرهنگسرای شهر به ۱۰ پارچه آبادی است که باید به این ویژگی خاص فرهنگسرا توجه کرد. ما با اجرای برنامه‌های آیینی و سنتی مثل احیای نذر سمنوپزان، جشنواره چله تابستان، جشنواره غذاهای محلی و اجرای آیین‌های شکرگذاری، آیین و رسوم روستاهای اطراف را مورد بررسی قرار داده‌ایم. همچنین طی یک برنامه‌ای موسیقی فولکلور تهران را بررسی کردیم. 
 
وی افزود: فرهنگسرای معرفت نسبت به سال‌های گذشته به برنامه و مناسبت‌های دینی و عقیدتی توجه بیشتری کرده و این امر باعث شده است که با اجرای برنامه‌هایی همچون نیایش سبز، جشنواره شهرانی‌ها، مجموعه جشن‌های طوبی برای اولین بار مخاطبان فرهنگسرا در یک برنامه از رقم هزار نفر فرا‌تر رود. در همین برنامه آخر در آیین سمنو پزون دو هزار و سیصد نفر در فرهنگسرا حضور پیدا کردند. 
  
احداث یک سالن با نام تنها شهید مدافع حرم محله شهران
دهنادی بیان کرد: رویکرد دیگری که در سال ۹۴ می‌توان به آن توجه کرد، جهاد بازساری فرهنگسرای معرفت است. گرچه درحال حاضر فرهنگسرای معرفت یک فرهنگسرای تابعه به حساب می‌آید ولی زمانی تنها فرهنگسرای غرب تهران و دهمین فرهنگسرای تهران بود. در برنامه بازسازی فرهنگسرا یک سالن به نام تنها شهید مدافع حرم منطقه شهران، میثم نظری ساخته شد. همچنین بعد از ۱۰ سال باشگاه ورزشی را به روز رسانی و ایمن‌سازی کردیم. 
 
وی افزود: فعالیت‌های فرهنگسرا در بخش آموزش در سال ۹۴ در هر چهارفصل رشد داشت. این رشد زیاد و چشم‌گیر نیست بین ۷ تا ۱۸ درصد است اما این میزان در شرایطی اتفاق افتاد که ما در فرهنگسرا کارهای عمرانی داشتیم و با این حال حتی یک روز هم فرهنگسرا تعطیل نشد. 
 
اداره سازمان در سال سخت ۱۳۹۴ کار بسیار دشواری بود
رئیس فرهنگسرای معرفت در خصوص عملکرد سازمان در سال ۹۴ گفت: ارزیابی عملکرد باید در کنار اختیارات و امکانات انجام شود. اداره سازمان در سال سخت ۱۳۹۴ کار بسیار دشواری بود اما در سالی که تراز مالی سازمان منفی بود و با توجه به افزایش دستمزد‌ها و تورمی که وجود داشت، سازمان توانست با تلاش نیرو‌ها و مدیران از سال سخت شهرداری تهران عبور کند. 
 
وی افزود: اگر سازمان بتواند این رویه ثبات را برای سال ۹۵ هم انجام دهد و بر اساس برنامه‌ریزی‌های فرهنگی حرکت کند و به اصلاح کارهای دقیقه نودی خود را کمتر کند، نتیجه بهتری دریافت خواهد کرد. 
 
تحول در حوزه آموزش؛ برنامه سال آینده فرهنگسرای معرفت
دهنادی با اشاره به برنامه‌های سال آینده گفت: استانداردسازی خدمت به مردم یا تحول در حوزه آموزش از برنامه‌های سال آینده فرهنگسرای معرفت است. منظور از استانداردسازی این است که ما حقوق مخاطب را بشناسیم و به خاطر اینکه رعایت حقوق مخاطب تبدیل به یک رویه شود مخاطب را در جریان حقوق خود قرار دهیم. 
 
وی افزود: در بخش فرهنگی نیز نگاه ما خلاقیت‌های بومی است به این معنا که ما اعتقاد داریم مراکز و جاهای مختلف شهر تهران با توجه به شرایط و محدودیت‌ها دارای ظرفیت‌های متفاوت هستند. بزرگ‌ترین خلاقیت این است که ما وضعیت هر محله و منطقه‌ای را در چهارچوب خود آن منطقه و محله درک کنیم. 
 
دهنادی در پایان سخنان خود گفت: برنامه‌ریزی غیر متمرکز اما متناسب با وضعیت منطقه و هر ناحیه نیاز کل سازمان است. تا زمانی که ستاد سازمان دست از اجرا برندارد و بدنه اجرایی خودش را منفک نکند، صف قدرت نمی‌گیرد. درخواستی که دارم این است که بخش‌های اجرایی را در ستاد سازمان کم کنند تا امکانات و بودجه و... در مراکز تقسیم شود. در این شرایط مراکز می‌توانند در کنار این برادر بزرگ‌تر براساس هدایت و نظارت او به سمت جلو حرکت کنند.
نظر شما