دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۶:۵۹
کد خبر: ۸۶۱۰۹
|
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۵
فرهنگسرای رضوان دوشنبه ۲۴ اسفند در ویژه برنامه «به تماشای سرو» میهمان خانواده معظم شهید رسول خلیلی ازمدافعان حرم حضرت زینب (س) خواهد شد.
تجلیل ازخانواده شهید مدافع حرم، رسول خلیلیبه گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران؛ کارکنان فرهنگسرای رضوان که هرهفته دوشنبه‌ها با خانواده معظم یک شهید والامقام دیدار می‌کنند، دوشنبه ۲۴ اسفندماه ازساعت۱۶تا۱۷ با حضور درمنزل خانواده معظم شهید رسول خلیلی، ازخانواده این شهید بزرگوار تجلیل خواهندکرد. 
شهید رسول خلیلی یکی از انصار بودکه به صورت داوطلبانه مدافع حرم بانوی دمشق شد. اواسط شهریور ماه بودکه برای دفاع از حرم  تصمیم به رفتن گرفت، وصیتنامه‌اش را هم نوشت و به رسم امانت به پدر سپرد تا اگر برنگشت دستخطی برای آن‌ها به یادگارگذاشته باشد. شب سیزدهم محرم با خانواده تماس می‌گیرد و از برگشتش خبرمی دهد. مادر، خانه را آب و جارو می‌کند و به همه خبر می‌دهدکه فردا رسولم برمی گردد؛ ولی درست یک روزمانده به برگشتن در چهاردهم محرم در نزدیکی حرم حضرت رقیه (س) با ضرب گلوله گروهک تکفیری به شهادت می رسد.

 بزرگداشت یاد و خاطره شهدا وتکریم خانواده معظم شهدا، بازتولید خاطرات به منظورآشنایی نسل جدید با سیره اخلاقی این بزرگواران و شیوه تربیتی والدین با تاکید برسبک زندگی اسلامی ایرانی و همچنین پاسداشت آرمان‌های اصیل انقلاب اسلامی همچون (ایثار، جهاد، شهادت و مقاومت)، از اهداف برگزاری ویژه برنامه«به تماشای سرو » است.
نظر شما