شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۲۱:۴۷
کد خبر: ۸۶۱۷۵
|
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۲
از مجموعه فعالیت‌های ترویجی و تبلیغی در خارج از کشور انجام شد
مجموعه برنامه‌های نوروزی سال ۹۵ در ارمنستان، به همت سفارت جمهوری اسلامی ایران در ایروان و با مشارکت سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران برگزار شد.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، مجموعه برنامه‌های نوروزی سال ۹۵ در ارمنستان، به همت سفارت جمهوری اسلامی ایران در ایروان و با مشارکت اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران همراه با استقبال علاقه‌مندان برگزار شد.
 
جشن نوروز دوم فروردین در سالن آرام خاچاطوریان ایروان با حضور جمع زیادی از مقامات و مردم ایران و ارمنستان، وزیر فرهنگ و وزیر بهداشت ارمنستان، رئیس گروه دوستی پارلمانی ارمنستان و ایران، سفرا و دیپلمات‌های مقیم آغاز شد. 
 
در طول برگزاری ویژه‌برنامه‌های نوروزی شب‌های شعر در ارمنستان با حضور سه تن از شاعران مطرح کشورمان در سالن اجتماعات مسجد کبود و دانشکده شرق شناسی دانشگاه دولتی ایروان پذیرای علاقه‌مندان به زبان فارسی بود. اجرای کنسرت موسیقی گروه ماهی ماه به خوانندگی حجت اشرف‌زاده همچنین اجرای معین سجادی، از خوانندگان جوان کشورمان همراه با پیانو نوازی آرمن آساطوریان از دیگر برنامه‌هایی بود که با استقبال ارامنه و ایرانیان مقیم ایروان روبه‌رو شد. 
 
برگزاری نمایشگاه عکس «تهران امروز» از دیگر رویدادهای نوروزی ۹۵ در ارمنستان بود. در این ارتباط اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران ضمن حمایت‌های مادی و معنوی، با ارسال مجموعه نمایشگاه عکس «تهران امروز» و سایر بسته‌های فرهنگی در این رویداد مشارکت و از آن حمایت کرد.
 
نمایشگاه عکس «تهران امروز» تلاش و ابتکاری از سوی اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران است که با هدف ارئه چهره حقیقی جمهوری اسلامی ایران و معرفی جلوه‌های تاریخی، فرهنگی، هنری، دینی، عمرانی و توسعه‌ای پایتخت جمهوری اسلامی ایران به عنوان نماد ایران اسلامی، در پایتخت‌ها و شهرهای مهم کشورها برگزار می‌شود. اولین نمایشگاه عکس «تهران امروز» در سارایوو پایتخت بوسنی و هرزگوین و دومین میزبانی این نمایشگاه در نوروز ۹۵ در ایروان برگزار شد. مطابق برنامه‌ریزی‌ها در سال ۹۵ پایتخت‌های متعددی میزبان این رویداد خواهند بود. مجموعه نمایشگاهی «تهران امروز» شامل ۳۵ قاب عکس از نماهای زیبایی از تهران، جاذبه‌هایی چون برج میلاد، پل طبیعت، دریاچه شهدای خلیج فارس، پردیس گالری ملت، بوستان حضرت ابراهیم، تونل توحید و ... است.

نظر شما