يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۰:۲۹
کد خبر: ۸۶۱۷۶
|
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۸
محمود صلاحی در مراسم تقدیر از کارکنان فعال در ویژه‌برنامه‌های بهاری:
رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران با تاکید بر اهمیت خلاقیت در برنامه‌ریزی و اینکه همه مسئولان باید به فکر خانواده شهدا باشند، گفت: به خاطر داشته باشیم در کاری که برای شهدا انجام می‌شود ارزش‌ها ثابت است اما باید روش‌های متفاوتی داشت.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، روز گذشته مراسم تقدیر از کارکنان فعال سازمان فرهنگی هنری در ویژه‌برنامه‌های استقبال از بهار، راهیان نور و حلما با حضور رئیس، معاونان و مدیران کل و مناطق سازمان فرهنگی هنری برگزار شد. 
 
‌ویژه‌برنامه‌های استقبال از بهار با حال و هوای آیین‌های نوروزی، برنامه حلما همزمان با وفات حضرت ام‌البنین (س) به منظور گرامیداشت مادران چشم‌ به راه و ویژه‌برنامه‌های متناسب با راهیان نور برای غنی‌سازی سفر زائران همزمان با روزهای نوروز با استقبال شهروندان تهران در مناطق مختلف تهران اجرا شد.
 
محمود صلاحی، رئيس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در این مراسم ضمن تبریک فرارسیدن سال ۹۵ تصریح کرد: هرچه کار فرهنگی در ارتباط با خانواده شهدا انجام دهیم بازهم کم است و ما همچنان به شهدا مدیونیم؛ باید بکوشیم تا در راه شهدا گام برداریم و احترام خانواده شهیدان را داشته باشیم و در تکریم آن‌ها بکوشیم. 
 
وی با بیان اینکه خانواده شهید عبداللهی که از افتخارات نظام هستند از رفت و آمدها و مراجعات به خانه‌شان استقبال می‌کنند، گفت: اما نباید در برگزاری برنامه‌ها برای خانواده شهدا مزاحمت ایجاد کنیم باید به خانواده شهدا احترام بگذاریم و گزارش، عکس و کلیپ‌های برنامه‌ها را به آن‌ها ارائه دهیم. 
رئیس سازمان فرهنگی هنری با تاکید بر اهمیت خلاقیت و اینکه همه مسئولان باید به فکر خانواده شهدا باشند، گفت: در محلات باید به همراه پیشنمازان و پیشکسوتان به ملاقات خانواده شهدا رفت؛ به خاطر داشته باشیم در کاری که برای شهدا انجام می‌شود ارزش‌ها ثابت است اما باید روش‌ها متفاوتی داشت. 
 
صلاحی با اشاره به اینکه راهیان امسال بسیار پرشور و هدفمند برگزار شد، افزود: باید بکوشیم تا در سال‌های آینده کاروان‌های بیشتری زائر راهیان نور شوند؛ در این موضوع می‌توانیم از چهره‌ها و هنرمندان برجسته برای حضور در راهیان نور دعوت کنیم. 
 
رئیس سازمان فرهنگی هنری با اشاره به پیام مقام معظم رهبری تصریح کرد: شعار «اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل» را باید در کارهای سازمان تبیین کنیم و اقدام و عمل در سازمان فرهنگی هنری یعنی فرهنگ سازی. 
 
حسن ناصری‌پور سرپرست معاونت فرهنگی سازمان فرهنگی هنری نیز در این مراسم با تاکید بر اینکه بخشی از ماموریت‌ها در ۱۵ روز اول سال ۹۵ از سوی شهرداری برعهده سازمان فرهنگی هنری گذاشته شده بود که به لطف خدا این کارها به شکل مطلوب انجام شد.
 
وی با اشاره به اینکه اکثر مدیران معتقد بودند که سازمان فرهنگی هنری تصمیم عجولانه‌ای درباره باز بودن فرهنگسراها در روزهای تعطیل نوروزی نگیرد، گفت: برخی گمان می‌کردند که فعالیت در تعطیلات نوروزی جوابگو نیست و اما با برنامه‌ریزی درست عکس این موضوع را دریافتیم و امروز شاهدیم که مخاطبان به شکل مطلوب از فعالیت‌های سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در مناطق ۲۲‌گانه تهران بهره‌مند شدند.
 
ناصری‌پور تصریح کرد: برای مثال امسال در روزهای نوروزی ۶ هزار مراجعه به کتاب‌خانه‌ها داشتیم که نسبت به سال گذشته ۳۰ درصد رشد نشان می‌دهد. همچنین فرهنگسراهای ملل، رازی، بهمن، اشراق و مناطق ۱۲ و ۲ برنامه‌های خوبی را تدارک دیدند که با استقبال مناسب شهروندان همراه بود.
 
سرپرست معاونت فرهنگی سازمان فرهنگی هنری با اشاره به ویژه برنامه راهیان نور افزود: امسال کاروان‌هایی با عنوان سفیران شهر عازم مناطق عملیاتی شدند و برنامه‌های فرهنگی را در میان زائران راهیان نور برگزار کردند؛ همچنین در بین ۷۰ درصد کاروان‌های شهرداری و ۴۰ کاروان بیرون از شهرداری محصولات فرهنگی متناسب توزیع شد.
 
ناصری پور در ادامه با بیان اینکه مردم از روی اختیار به سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران مراجعه می‌کنند، افزود: فرهنگسراها و مراکز منتخب سازمان باید در روزهای تعطیل و ساعت‌هایی که برای شهروندان مناسب‌تر است مشغول خدمات دهی به شهروندان باشند. برای مثال هنگام ۹ ماه فعالیت مدارس فرهنگسراها باید برای ساعت ۴ بعدازظهر به بعد دانش‌آموزان برنامه‌ریزی کنند.
در پایان این مراسم از کارمندان، روسای فرهنگسراها و مدیران ستادی فعال در ویژه برنامه‌های استقبال از بهار، راهیان نور و حلما تقدیر شد.

مطالب مرتبط
نظر شما