يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۱:۵۶
کد خبر: ۸۶۲۷۲
|
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۶
بهار ۹۵ با برنامه‌های متنوع ادبی، هنری و مذهبی
۱۰ کانون فعال مراکز فرهنگی هنری منطقه ۱۸ برای اجرای برنامه‌های متنوع ادبی، هنری و مذهبی خود در سال جدید عضو فعال می‌پذیرد.
کانون‌های  ۱۰ گانه مراکز فرهنگی هنری منطقه ۱۸ عضو می‌پذیردبه گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، در حال حاضر ۳ کانون ادبی با تعداد زیادی علاقه‌مند در فرهنگسرای خاتم (ص)، کتابخانه استاد حکیمی و کتابخانه فجر فعال هستند.

به گفته اکبر بختیاری رئیس فرهنگسرای خاتم (ص) کانون ادبی قائم (عج) در فرهنگسرای خاتم (ص)، کانون ادبی باران در کتابخانه استاد حکیمی و کانون ادبی فجر در کتابخانه فجر با نشست‌های ادبی، شب‌ها و عصرانه‌های شعر، جلسات نقد و بررسی کتاب، دعوت از شاعران و نویسندگان و برگزاری گلگشت‌های ادبی روزهای پنج‌شنبه میزبان علاقه‌مندان است.
 
اکبر بختیاری افزود: با توجه به برگزاری مستمر برنامه مشاوره خانواده «پنجره خاطره‌ها» در فرهنگسرای خاتم (ص) به پیشنهاد بانوان شرکت‌کننده در این برنامه، کانون بانوان فرهنگسرای خاتم (ص) شکل گرفت تا برنامه‌ها و فعالیت‌های مناسبتی و موضوعی مختص بانوان در فرهنگسرا اجرا کند. مشارکت در اجرای هفتگی برنامه مشاوره گروهی خانواده با عنوان «پنجره خاطره‌ها» از جمله فعالیت‌های این گروه است. این کانون یکشنبه هر هفته برنامه مشاوره خانواده و برنامه‌هایی موضوعی در ایام مختلف سال برگزار می‌کند.

رئیس فرهنگسرای خاتم (ص) افزود: کانون قرآن مرکز رشد کودک و مادر نیز با هدف تلاوت و تفسیر سوره‌های منتخب قرآن مجید فعالیت خود را از سال ۱۳۹۴ آغاز کرده است. یکی دیگر از فعالیت‌های این کانون برگزاری مراسم اعیاد مذهبی و همچنین برگزاری سوگواره‌ها و نشست‌های مذهبی است. در ماه مبارک رمضان نیز کانون با برگزاری مراسم جزء خوانی قرآن کریم می‌پردازد. کانون اهل رحمت نیز با حضور علاقه‌مندان به فعالیت‌های خیرخواهانه و عام‌المنفعه در فرهنگسرای خاتم (ص) آغاز به کار کرد. انجام امور خیرخواهانه مانند رنگ‌آمیزی مدارس و برگزاری برنامه تجمع مذهبی مانند برنامه شیرخوارگان حسینی و مشارکت در اجرای برنامه‌های فرهنگی از جمله فعالیت‌های این گروه است.

مدیر فرهنگی هنری منطقه ۱۸ هم‌چنین  از کانون آوای سلامتی خبر داد و گفت:  با هدف معرفی داروهای گیاهی و تأثیر طب سنتی بر روند زندگی امروزی در کتابخانه استاد حکیمی تشکیل شده و در نشست‌های هفتگی این کانون موضوعاتی مانند: تغذیه، داروهای گیاهی و سنتی، خواص میوه‌ها و سبزیجات، عسل درمانی و .... طرح و بررسی می‌شود. نشست‌های ثابت این کانون روزهای چهارشنبه از ساعت ۱۰ – ۱۲ برگزار می‌شود.

رئیس فرهنگسرای خاتم (ص) با اشاره به کانون مذهبی نمایش حورا اظهار داشت: این کانون با حضور تعدادی از بانوان فعال و علاقه‌مند به حوزه تئاتر مذهبی و با هدف اجرای نمایش‌های مذهبی در مناسبت‌های مذهبی شامل سوگواره‌ها و اعیاد در فرهنگسرای خاتم (ص) شکل گرفته است. تمامی نمایش‌های این گروه بر اساس قصص قرآنی و داستان‌های واقعی از سیره‌ معصومین(ع) توسط دبیر کانون نوشته و با مشارکت اعضای کانون اجرا می‌شود.
 
در پایان اکبر بختیاری رئیس فرهنگسرای خاتم (ص) افزود: کانون رهروان کوثر با هدف فراهم آوردن زمینه‌های آموزشی حفظ و قرائت، مفاهیم و تفسیر قرآن کریم تشکیل شده است. با توجه به استقبال مخاطبان در تمامی روزهای هفته جلسات این کانون با مشارکت بانوان علاقه‌مند تشکیل می‌شود.

کانون آوای یار نیز با هدف ترویج و تشویق علاقه‌مندان به موسیقی سنتی تشکیل شده است. آلات موسیقی استفاده شده در این گروه «دف» و «تار» است. از جمله آثار تولید شده و اجرا گردیده توسط این کانون اجرای زنده موسیقی سنتی در برنامه عطر احمدی به مناسبت ولادت پیامبر (ص) و اجرا در برنامه اولین جشنواره دستاوردهای خانه‌های فرهنگ سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران است.

علاقه‌مندان برای عضویت در این کانون ها و کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند با شماره تلفن ۶۶۲۰۷۰۶۸ تماس بگیرند.

نظر شما