سه‌شنبه ۰۱ خرداد ۱۴۰۳
ساعت : ۱۳:۵۴
کد خبر: ۸۶۲۹۰
|
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۵
همزمان با روز بزرگداشت عطار نیشابوری برگزار می‌شود
همزمان با روز بزرگداشت عطار نیشابوری، کارگاه سرّ سیمرغ در کتابخانه شیخ مفید برگزار می‌شود.
کارگاه «سرّ سیمرغ» در کتابخانه شیخ مفیدبه گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، این ویژه‌برنامه از سلسله برنامه‌های «آشنایی با بزرگان ادبی ایران» برگزار می‌شود و کودکان و نوجوانان با شخصیت ادبی شیخ فریدالدین عطار نیشابوری شاعر بزرگ ایرانی آشنا می‌شوند.

۲۵ فروردین در تقویم ملی به‌ عنوان روز بزرگداشت عطار نیشابوری نام‌گذاری شده است و به همین مناسبت کتابخانه شیخ مفید «کارگاه سرّ سیمرغ» را در مدرسه شهدای راه‌آهن برگزار می‌کند.

در این برنامه با دعوت از پری رضوی نویسنده و منتقد ادبی، کارگاه قصه‌گویی و کتاب‌خوانی با محوریت زندگی و آثار عطار نیشابوری برگزار و به ویژه پیرامون منطق‌الطیر، شاهکار معروف این شاعر، صحبت و داستان‌های کتاب در قالب کارگاه قصه‌گویی بیان می‌شود. همچنین از بچه‌ها خواسته می‌شود تا در مورد قصه‌ها و مطالبی که گفته شده نقاشی بکشند و نقاشی‌های آنان در قالب یک نمایشگاه در مدرسه به نمایش گذاشته می‌شود.

کارگاه سرّ سیمرغ، چهارشنبه ۲۵ فروردین از ساعت ۱۴ تا ۱۵ در مدرسه شهدای راه‌آهن منطقه ۲۲ میزبان دانش آموزان است.

کتابخانه شیخ مفید در خانه فرهنگ امیر کبیر به نشانی شهرک گلستان، خیابان کاج، نبش سروستان ۱۱ میزبان علاقه‌مندان است و شهروندان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند با شماره  ۴۴۷۲۸۰۱۹ تماس بگیرند.
نظر شما