سه‌شنبه ۰۱ خرداد ۱۴۰۳
ساعت : ۱۹:۵۰
کد خبر: ۸۶۲۹۱
|
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۰
آیین رونمایی از کتاب شنیداری گلستان سعدی با حضور جمعی از بزرگان فرهنگ و ادب روز چهارشنبه ۲۵ فروردین‌ماه در تالار فرهنگسرای ابن‌سینا برگزار می‌شود.
رونمایی از کتاب شنیداری گلستان سعدی در فرهنگسرای ابن‌سینابه گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، کتاب صوتی «گلستان سعدی» با صدای احسان چریکی و الهام نامی و آهنگسازی مهدی زارع روز چهارشنبه ۲۵ فروردین‌ماه ساعت ۳۰: ۱۷ در تالار فرهنگسرای ابن‌سینا رونمایی می‌شود. در این کتاب صوتی، قریب به ۱۰ ساعت فایل صوتی اجراشده است.

«گلستان» نوشته شاعر و نویسنده پرآوازه ایرانی سعدی شیرازی است. به باور بسیاری، «گلستان» تأثیرگذارترین کتاب نثر در ادبیات فارسی است که در یک دیباچه و هشت باب به نثر مُسَّجَع (آهنگین) نوشته شده است. بیشتر نوشته‌های آن کوتاه و به شیوه داستان‌ها و پندهای اخلاقی است. موسسه نوین کتاب گویا مسئولیت نشر این کتاب صوتی را بر عهده دارد.
  
سخنرانی سید جلال‌الدین کزّازی استادِ دانشگاه، نویسنده، مترجم، شاهنامه‌پژوه و پژوهشگرِ برجسته ایرانی در زبان و ادبیات فارسی، دکتر یحیی یثربی استاد فلسفه و عرفان و دکتر حسینی معصوم مدیر پژوهشی بنیاد سعدی، اجرای موسیقی سنتی گروه سلوک در  دستگاه نوا و اجرای  حکایت های گلستان از  جمله برنامه‌هایی است که برای این آیین رونمایی تدارک دیده‌شده است.
 
علاقه‌مندان برای شرکت در این ویژه‌برنامه می‌توانند به شهرک قدس، فاز یک خیابان ایران‌زمین شمالی، فرهنگسرای ابن‌سینا مراجعه کنند و برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن ۸-۸۸۳۶۶۳۶۶ تماس بگیرند.  

نظر شما