شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۲۰:۰۱
کد خبر: ۸۶۳۲۷
|
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۱
ویژه‌برنامه «نغمه عشاق» فرهنگسرای گلستان برگزار شد؛
مدیر کل بنیاد شهید تهران بزرگ در مراسم تجلیل و تکریم از خانواده شهدای ارتش و همزمان با فرا رسیدن روز ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: هیچ دشمنی نمی‌تواند بر ما غلبه کند و امنیت ما به خاطر خون شهداست.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران؛ حمیدعلی صمیمی، مدیر کل بنیاد شهید تهران بزرگ در ویژه‌برنامه «نغمه عشاق» فرهنگسرای گلستان با یادآوری خاطره ۴۸۰۰۰ شهید و اقتدار، عظمت و مقاومت شهدای ارتش گفت: شهدا با خون خودشان امروز را برای ما به ارمغان آوردند و آنچه که ما از مزرعه ایثار و شهادت برداشت می‌کنیم این است که شهید ۲ بال دارد، یک بال آن اصلاح است – شهدا در حوزه و محله خودشان از بهترین‌های آن محله، شهر و یا روستا بودند و ابتدا خودشان را اصلاح کردند و بعد آن اصلاح را بین خانواده و محله‌شان تقسیم کردند و بال دوم شهید عشق و عرفان است. شهید فقط خداوند را در نظر خودش می‌بیند. 
 
مدیر کل بنیاد شهید تهران بزرگ اظهار داشت: شهید به ما هم اصلاح و اصلاحگری و هم عشق و دوستی و دوست داشتن را آموخته است. 
  
وی در ادامه گفت: در آیات قرآن داریم که شهدا زنده‌اند و الهام از قرآن است که آن‌ها هیچ‌گاه نمی‌میرند و شهید همیشه زنده است.
   
صمیمی در پایان سخنانش افزود: طبق تعریف حدیث قدسی شهدا راه خود را پیدا می‌کنند و وجه خدا را می‌بینند و بعد وصل به لقاء‌الله می‌شوند. صیاد شیرازی اگر شهادت نصیبش نمی‌شد، می‌گفتم حقش ادا نشده است.
  
از دیگر بخش‌های مراسم معنوی «نغمه عشاق» می‌توان به تجلیل و تقدیر از خانواده‌های شهیدان محمود، اکبر و مجتبی میرزایی «و شهید داوود نظری و اهدا لوح سنگی توسط مدیر کل بنیاد شهید تهران بزرگ، نورچه‌ای معاون فرهنگی بنیاد شهید تهران بزرگ، داوری‌پور رییس بنیاد شهید منطقه هشت، محمدی معاون فرهنگی بنیاد شهید منطقه ۸، حجت الاسلام حسین‌پور کار‌شناس قرآن و معارف و رییس کانون قرآن بنیاد شهید منطقه ۸، امیر دریا دار دوم‌پور کلهر معاون نیروی انسانی و راهبردی نیروی دریایی ارتش و ناخدا یکم حاتمی مدیر خدمات و تشریفات نیروی دریایی ارتش اشاره کرد. 
  
«ویژه‌برنامه» نغمه عشاق «پنج‌شنبه‌های هر هفته ساعت در فرهنگسرای گلستان برپا می‌شود. علاقه‌مندان برای شرکت در این برنامه می‌توانند به نشانی فرهنگسرای گلستان واقع در نارمک، میدان هلال احمر، خیابان گلستان، فرهنگسرای گلستان مراجعه کنند. 
 
نظر شما