شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۶:۰۵
کد خبر: ۸۶۳۷۰
|
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۱
فیلم مستند بلند «آتلان» ساخته معین کریم الدینی یکشنبه ۲۹ فروردین با حضور کارگردان فیلم در فرهنگسرای ارسباران نمایش داده و نقد می‌شود.
«آتلان» در ارسباران اکران و نقد می‌شودبه گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، سیصد و هشتاد و نهمین نشست باشگاه فیلم تهران با نمایش و نقد و بررسی فیلم مستند «آتلان» در فرهنگسرای ارسباران برگزار می‌شود.

داستان فیلم به روایتگر زندگی علی است که با پدر و برادرش به پرورش اسبهای مسابقه می‌پردازند. علی قصد دارد با پولی که از جوایز مسابقه اسب‌دوانی به‌دست می‌آورد ازدواج کند، اما در مسابقه همه‌چیز بر وفق مراد وی پیش نمی‌رود! ولی علی برای قهرمانی اسبش می‌جنگد...

فیلم مستند «آتلان» از موفق‌ترین آثار مستند سینمای ایران طی چند سال اخیر بوده و سیمرغ بلورین بهترین فیلم مستند جشنواره فجر، چهار جایزه از جشنواره بین‌المللی سینما حقیقت، پنج جایزه از جشن مستند خانه سینما را به‌دست آورده است.

این فیلم در جشنواره‌های معتبر ایدفا (هلند)، زوریخ (سوئیس)، «سباستوپل» آمریکا و بخش ویژه «داک‌کورنر» جشنواره کن به نمایش درآمده و نامزد دریافت جایزه بهترین فیلم مستند بلند از نهمین دوره جوایز سینمایی «آسیا- پاسیفیک» استرالیا و هفدهمین دوره جایزه مستند شبکه TRT ترکیه هم بوده است.
 
علاقه‌مندان برای حضور در این نشست می‌توانند به فرهنگسرای ارسباران به نشانی خیابان شریعتی، بالاتر از سیدخندان خیابان جلفا مراجعه کنند و برای آگاهی بیشتر با شماره‌های ۲۰-۲۲۸۷۲۸۱۸ تماس بگیرند.

نظر شما