دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۴:۴۶
کد خبر: ۸۶۳۷۵
|
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۱
آغاز به‌کار اولین «باشگاه فیلم کودک» در خانه فرهنگ شیخ هادی
باشگاه فیلم کودک خانه فرهنگ شیخ هادی در اولین برنامه «باشگاه فیلم کودک» ایمیشن ایرانی «جمشید و خورشید» را به نمایش می‌گذارد.
«جمشید و خورشید» در انتظار کودکان ایرانیبه گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، باشگاه فیلم کودک باهدف توسعه و ارتقای سلامت اجتماعی در حوزه خانواده کار خود را آغاز می‌کند.

 این باشگاه قصد دارد برای اعضای خود کودکان و خردسالان فیلم‌های فاخری از سینمای کودک ایران به نمایش دربیاورد و آن‌ها را تحلیل کند.

در اولین جلسه از باشگاه فیلم کودک انیمیشن «جمشید و خورشید» برای اعضا پخش خواهد شد. این انیمیشن که کاری از انیماتور مطرح ایران، بهروز یغماییان است، سال ۱۳۸۴ تولید و تا سال ۹۳ اجازه اکران نداشته است، اما حالا، پس از اکران عمومی در نگارخانه شیخ هادی نیز به روی پرده می‌رود. 

جمشید و خورشید داستانی عاشقانه و افسانه کهن ایرانی را به تصویر درآورده است. داستان ازاین‌قرار است که «درگذشته‌های دور و در گوشه‌ای از سرزمین پهناور ایران، گروهی از شاهزادگان به خواستگاری خورشید، دختر پادشاه می‌آیند تا شایسته‌ترین آنها انتخاب و داماد و وارث تاج‌وتخت پادشاه شوند. منجم دربار که سال‌هاست عاشق دختر پادشاه است، خورشید را دزدیده و او را به سرزمینی دور می‌برد. جمشید برای نجات خورشید به جنگ با منجم می‌رود و از چهار وادی باد و آب و خاک آتش گذر می‌کند تا خورشید خانم را نجات دهد.»

 بازیگران برجسته سینمای ایران از جمله، پرویز پرستویی، امین حیایی، ترانه علیدوستی، رامبد جوان، ثریا قاسمی، حبیب رضایی. چنگیز جلیلوند و... صداپیشگان این انیمیشن دوبعدی هستند. 

علاقه مندان برای حضور در این برنامه می توانند روز دوشنبه ۳۰ فروردین ساعت ۱۰ تا ۱۲ به خانه فرهنگ شیخ هادی به نشانی خیابان ولیعصر، نرسیده به سه راه جمهوری، کوچه شهید حسین سخنور، نگارخانه شیخ هادی مراجعه کنند.

این باشگاه آمادگی خود را برای همکاری با مدارس و به عضویت درآوردن دانش آموزان اعلام می‌کند. شماره تلفن ۶۶۴۹۸۵۸۷ پاسخگوی علاقه‌مندان برای آگاهی بیشتر است.

نظر شما