يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۳:۳۶
کد خبر: ۸۶۳۹۵
|
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۸
کارگاه عملی آشنایی با ساختار استودیو «دریم ورکز» و آشنایی با مراحل ساخت انیمیشن‌های سه بعدی در این استودیو مطرح سینمایی با حضور «امیر سحرخیز» در باشگاه انیمیشن رسانه برگزار شد.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، کارگاه نمایش، تحلیل و واکاوی فیلم باشگاه انیمیشن رسانه که شامگاه یکشنبه ۲۹ فروردین در سالن اجتماعات فرهنگسرای رسانه برگزار شد به برگزاری کارگاه عملی ساخت انیمیشن‌های سه بعدی در استودیو «دریم ورکز» با تمرکز بر سه‌گانه «پاندای کونگ فوکا» اختصاص پیدا کرد و در این جلسه امیر سحرخیز کارگردان انیمیشن و استاد دانشگاه به تحلیل این نوع از انیمیشن‌ها پرداخت.
 
نمایش و تحلیل فوت‌وفن انیمیشن‌های سه بعدی در باشگاه انیمیشن رسانه

سحرخیز در این نشست با اشاره به تاریخچه و افراد کلیدی استودیو «دریم ورکز» و رقابت سنتی این شرکت با استودیوهای «دیزنی» و «پیکسار» به بیان مباحثی درباره نوآوری‌های تکنیکی دریم ورکز و چالش‌های طراحی و موانع تولید پرداخت و افزود: به دلیل نیاز به طراحی حرکات دوربین و چالش‌ها و موانعی که در این زمینه وجود دارد، سازندگان انیمیشن چندان سراغ فضاسازی سه بعدی نمی‌روند و آنچه که در پشت زمینه آثار تولیدی می‌بینیم، لزوماً سه بعدی نیستند و به همین جهت سازندگان از تکنیک‌هایی مانند «مت پینتر» بهره می‌برند تا بتوانند حس و حال سه بعدی را در انیمیشن ایجاد کنند.

 
این کارشناس حوزه انیمیشن در ادامه این جلسه به ایجاد حس و حال‌های مختلف در چهره شخصیت‌های انیمیشن «پاندای کونگ فوکار» اشاره کرد و گفت: سازندگان این اثر ابزاری را ایجاد کرده‌اند تا بتوانند از روی صدا و چهره گوینده شخصیت‌ها، حس و حال‌های متفاوت را به کاراکترها منتقل کنند.

نمایش و تحلیل فوت‌وفن انیمیشن‌های سه بعدی در باشگاه انیمیشن رسانه

نمایش جز به جز مراحل تولید انیمیشن سه بعدی در استودیو دریم ورکز (pipe line) با محوریت سه‌گانه کونگ‌فو پاندا و بررسی فنی مراحل تولید آن و همچنین نمایش آثار کوتاه اسکاری تولید شده بر مبنای داستان کونگوفوپاندا از دیگر بخش‌های این کارگاه عملی بود که با حضور علاقه‌مندان و استادان حوزه انیمیشن در فرهنگسرای رسانه برگزار شد.
 
باشگاه انیمیشن رسانه هر هفته یکشنبه‌ها ساعت ۱۸ به دبیری محمدرضا مقدسیان فیلمنامه‌نویس و منتقد سینما با نمایش و نقد و بررسی یکی از آثار برتر پویانمایی برگزار می‌شود و ورود برای علاقه‌مندان آزاد است.
 
علاقه‌مندان برای شرکت در این نشست می‌توانند به فرهنگسرای رسانه واقع در خیابان پاسداران، خیابان گل نبی، خیابان ناطق‌نوری، میدان قبا مراجعه کنند و برای آگاهی بیشتر با شماره ۲۲۸۸۸۶۸۱ تماس بگیرند.
نظر شما