سه‌شنبه ۰۱ خرداد ۱۴۰۳
ساعت : ۰۱:۳۰
کد خبر: ۸۶۴۶۸
|
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۵
فرهنگسرای ملل نمایشگاه عکسی از هنرمند و مجسمه‌ساز رومانیایی «کنستانین برانکوش» را برگزار می‌کند.
نمایشگاه عکس مجسمه ساز رومانیایی در فرهنگسرای مللبه گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، این نمایشگاه به مناسبت نامزد شدن «مجموعه یادمان شهدای جنگ جهانی» واقع در شهر تارگوژیوی رومانی در فهرست آثار فرهنگی جهانی یونسکو، از طریق معرفی این بنای یادبود و برخی آثار جهانی وی به‌صورت عکس و پوستر، برگزار می‌شود و هدف از آن معرفی هنرمندی جهانی به علاقه‌مندان هنر و فرهنگ سایر ملل است.
 
کنستانتین برانکوش (یا برانکوزی به تلفظ اشتباه انگلیسی)، هنرمند مجسمه‌ساز رومانیایی است که به تاریخ ۱۹ فوریه ۱۸۷۶ در روستای هوبیتسا، استان گورژ به دنیا آمد و ۱۶ مارس ۱۹۵۷ در پاریس از دنیا رفت. 
 
وی به عنوان یکی از پیشگامان مدرنیسم و یکی از تاثیرگذار‌ترین مجسمه‌سازان قرن بیستم شناخته می‌شود و هنرمندان مشهوری چون مودیلیانی، مور، هپبورن را تحت تاثیر عقاید و فلسفه هنری خود قرار داده است. همچنین در پی الهام گرفتن از فرهنگ‌های بومی اروپایی، غیر اروپایی و باستانی شرق و آفریقا به بیانی انتزاعی و ناب در ارائه اندیشه‌های خویش و حتی مواد به کار رفته در ساخت آثار خود دست یافت. 
  
این نمایشگاه با همکاری سفارت رومانی و انجمن دوستی ایران و رومانی برپا می‌شود. در این نمایشگاه بیش از ۵۰ تابلوی ۵۰ در ۷۰ و در سالن شماره یک در معرض دید عموم قرار می‌گیرد.
 
سخنرانی سفیر رومانی کریستیان تئودورسکو، فرامرزی رئیس انجمن دوستی ایران و رومانی، کامبیز صبوری معرف مجسمه‌ساز، از برنامه‌هایی ست که برای افتتاحیه در نظر گرفته شده است.
 
علاقه‌مندان برای شرکت در این برنامه می‌توانند از ۵ اردیبهشت به مدت یک هفته از آثار این نمایشگاه به نشانی فرهنگسرای ملل، بزرگراه صدر، بلوار قیطریه، بوستان قیطریه مراجعه کنند و برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن ۲۲۶۷۱۷۱۸ تماس بگیرند.
نظر شما