يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۹:۴۳
کد خبر: ۸۶۵۳۹
|
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۱
صلاحی در بازدید از مرکز مطالعات سازمان فرهنگی هنری مطرح کرد:
رئيس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران با تاکید بر اهمیت هم‌افزایی در امور پژوهشی تصریح کرد: توان علمی و امکانات مرکز مطالعات سازمان فرهنگی هنری به گستردگی همه مجموعه سازمان است و این مرکز باید با استفاده از توان علمی کارکنان ماموریت‌های پژوهشی را انجام دهد.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، محمود صلاحی، رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، در ادامه بازدیدهای دوره‌ای از مراکز فرهنگی هنری پایتخت، به همراه جمعی از معاونان و مدیران ارشد این سازمان از مرکز مطالعات سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران و بنیاد حکمی و فلسفی دکتر فردید بازدید کرد و با کارکنان این مجموعه‌ها به گفت‌وگو نشست.
 
در نشست پایانی این بازدید مجید کمالی، رئیس مرکز مطالعات سازمان فرهنگی هنری، با تشکر از حضور رئیس سازمان و هیئت همراه تصریح کرد: تمام تلاش مرکز مطالعات در سال‌های‌های گذشته در راستای هماهنگ شدن پژوهش‌ها و تحقیق‌ها با نیازهای معاونت‌ها، مناطق و مجموعه مراکز سازمان فرهنگی هنری بوده است.

 حوزه پژوهش نیازمند هم‌افزایی با مراکز علمی / استفاده از توان علمی کارکنان

به گفته کمالی، راه‌اندازی شورای علمی مرکز با حضور استادان برجسته، تشخیص به هنگام موضوع‌های پژوهشی، تلاش برای نزدیک شدن ساختار مرکز به یک ساختار پژوهشی، تلاش برای جذب هیئت علمی پاره وقت، راه‌اندازی نشریه تخصصی، تاکید بر انجام آینده‌پژوهی در پیوست پژوهش‌ها از مهمترین اقدامات و ماموریت‌های مرکز مطالعات سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران است.
 
در ادامه این نشست محمود صلاحی، رئیس سازمان فرهنگی هنری، با تشکر از فعالیت‌های ویژه مرکز مطالعات در سال گذشته گفت:‌ باید تلاش کنیم تا ماموریت‌ها را درون مجموعه و بدون برون‌سپاری انجام دهیم. اولویت انجام ماموریت‌ها باید با توان نیروهای خود مجموعه باشد؛ در غیر این صورت مراکز تنها مانند یک واسطه ظاهر می‌شوند.
 
صلاحی با بیان اینکه مرکز مطالعات سازمان فرهنگی هنری نباید به ساختمان و امکانات خود محدود شود، افزود: توان داخلی این مرکز همه کارکنان و مراکز و مجموعه سازمان فرهنگی هنری است؛ هیئت مدیره و هیئت امنای سازمان نیز ظرفیت دیگری است که این مرکز می‌تواند با تعامل و رایزنی از ظرفیت‌های پژوهشی آن‌ها بهره ببرد.
 
حوزه پژوهش نیازمند هم‌افزایی با مراکز علمی / استفاده از توان علمی کارکنان

رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران با اشاره به مراکز گسترده‌ علمی پژوهشی در سراسر کشور تصریح کرد: مراکز مطالعاتی باید از آرشیو و پژوهش‌های یکدیگر مطلع باشند و هم‌افزایی زمانی به دست می‌آید که درگاه‌های الکترونیکی تعریف شود تا هر مجموعه بتواند از داشته‌ها و پژوهش‌های انجام شده بهره ببرد و در عین حال از انجام تحقیق‌های تکراری جلوگیری شود.
 
وی با تاکید براینکه همه معاونت‌ها و مدیریت‌های سازمان فرهنگی هنری باید نیازهای پژوهشی خود را به مرکز مطالعات ارجاع دهند، گفت: این مرکز نیز با استفاده از توان پژوهشی خود و توان علمی مجموعه کارکنان سازمان فرهنگی هنری و بهره‌بردن از مطالعات انجام شده در دانشگاه‌ها و دیگر مراکز علمی باید پژوهش‌ها را با توجه به نیازهای فرهنگی هنری انجام دهد.

نظر شما