دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۳:۲۴
کد خبر: ۸۶۵۴۲
|
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۹
با حضور معاون فرهنگی سازمان فرهنگی هنری برگزار شد؛
مرکز آموزش اولین نشست روسای آموزش مناطق ۲۲ گانه را در سال جدید با موضوع آموزش عمومی و تشکیل کارگروه‌های تخصصی در تاریخ ۵ اردیبهشت‌ماه از ساعت ۹ لغایت ۱۶ در سالن مرکز مشارکت‌ها برگزار کرد.
نخستین نشست کارگروه‌های تخصصی روسای آموزش مناطق ۲۲ گانه //به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران؛کارگروه‌های تخصصی با موضوع آموزش عمومی و باهدف فراگیری ارزش‌های اخلاقی، تحکیم باورها و تعالی نقش‌ها در جهت بهبود رفتار شهروندی در سطح شهر تهران آغاز به‌کار کرد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین ناصری پور، معاون فرهنگی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در ابتدا بیان کرد: مسئولین آموزش مناطق در جایگاه خود ابتدا باید خود را یک شهروند دانسته و دارای چند ویژگی باشند، یعنی کامل‌ترین عناصر فرهنگی را در حوزه آموزش داشته و این عناصر را در فرهنگ اجتماعی با دیدی آینده‌نگر جستجو کنند.

 وی افزود: روسای آموزش باید کارشناسان خبره در حوزه فرهنگ باشند، عالمان حوزه اجتماع باشند چراکه کار فرهنگی در سیطره اجتماع عملیاتی می‌شود، پژوهشگرترین عناصر سازمانی گروه آموزش و همکاران این حوزه می‌باشند، چراکه پیشگامان فهم مسائل آموزشی و اتفاقاتی هستند که پیرامون آنها اتفاق می‌افتد.

وی اضافه کرد: روسای آموزش در چینش مربیان خود باید به نیازهای مخاطبین پاسخگو باشند، چرا که ما مسئول ۹ میلیون شهروندی هستیم که در تنها کشور شیعه در عالم زندگی می‌کنند و این ضروت دارد که ما نوع نگاه خود را به آنها تغییر دهیم و در جایگاه یک انسان به معنای انسانی که خداوند از آن نام‌برده بنگریم.

معاون فرهنگی سازمان خاطرنشان کرد: روسای آموزش باید با تشکیل کارگروه‌های تخصصی و کاوش در وجود انسان موجب رشد و تعالی حقیقت ذاتی آنها شوند، ایشان آموزش را به معنای واقعی اتصال و اتحاد با این حقیقت دانست و از آن به‌عنوان  سرچشمه تعلیم و تربیت ارزش‌ها و مفاهیم اخلاقی، فرهنگی و ... یادکرد.

در ادامه جلسه دکتر کردی رییس مرکز آموزش و مشاوره ریاست سازمان در حوزه خلاقیت بیان داشت: فرهنگ عمومی اساساً زیرساخت تمام رفتارها، حرکات، هنجارها و ارتباطاتی که در جامعه هست می‌باشد که اگر آموزش عمومی به‌عنوان پشتوانه فرهنگ عمومی وارد عمل نشود حتماً فرهنگ عمومی دچار ضعف خواهد شد و ما شاهد شهری مضطرب، نگران و دلهره خواهیم بود، شهری که به‌جای صبور بودن دارای تعجیل در رفتار است، به‌جای شکور بودن دارای ناشکری است شهری که به‌جای پیوندهای خانوادگی از سستی روابط خانواده رنج می‌برد.

دکتر کردی در اصلاح این ارزش‌ها که جزی از فرهنگ اصیل کشورمان است اظهار داشت: چهار کارگروه تخصصی آموزش عمومی با ترویج عناوین فرهنگ انصاف، فرهنگ رزق حلال، فرهنگ صبر،  فرهنگ سلامت تشکیل‌شده و باهدف اصلاح ارزش‌ها، تحکیم باورها و تعالی نقش‌ها در جهت بهبود رفتارهای شهروندی شروع به‌کار خواهند کرد.

وی افزود: در این کارگروه‌ها خود شهروندان اعم از مردم عام، اصناف، مساجد، مدارس، دانشگاه‌ها و ... در حوزه‌های مختلف مثل برگزاری جشنواره مردمی در قالب  های داستان کوتاه، عکاسی؛ فیلم کوتاه، کاریکاتور، برگزاری کارگاه‌ها ی یک روزه ویژه اصناف و کسبه، فراخوان جمع‌آوری مقالات از صاحبان اندیشه و نخبگان، پخش کلیپ  های برگزیده در مورد کسب رزق حلال، رعایت انصاف در مقابل یکدیگر، افزایش سطح صبر در زندگی روزمره، کسب رزق حلال در تلویزیون‌های شهری و ایستگاه‌های مترو، نصب پیام‌های مختلف در تاکسی، مترو، بیلبوردهای شهری مشارکت خواهند کرد.

کردی در پایان از تمام روسای مناطق ۲۲ گانه شهر تهران خواست تمام نیرو و انرژی خود را در جهت نهادینه کردن این صفات و ارزش‌های والای انسانی به‌کار گرفته و از تمام ابزارهای موجود اعم از هنر، آموزش و ... برای تعالی فرهنگ و دارایی‌های معنوی خود به‌کار گرفته تا رفتارها به ارزش تبدیل شود و جزء باورهای فرهنگی ما قرار گیرد.
مرکز آموزش واقع در خیابان کریم‌خان زند، بعد از تقاطع حافظ، نبش کوچه شهید گلابی، پلاک ۱۹۵، طبقه پنجم و شماره تلفن ۸۸۹۰۹۵۱۴ می‌باشد
نظر شما