دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۳:۴۹
کد خبر: ۸۶۵۸۷
|
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۶
مدیر امور کتاب‌خانه‌های سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران:
حامد طراحی مدیر امور کتاب‌خانه‌های سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران از ویژه برنامه‌های متعدد این سازمان برای ترویج کتابخوانی خبر داد.
ترویج کتاب‌خوانی با «فرهنگسرای کتاب» در شهر آفتاببه گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، هفتمین فرهنگسرای کتاب واقع در ضلع شرقی مجموعه نمایشگاهی شهر آفتاب شماره 112 همزمان با بیست و نهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، پذیرای شهروندان است. 
  
حامد طراحی، رئیس فرهنگسرای کتاب و مدیر امور کتاب‌خانه‌ها و ترویج کتاب‌خوانی، سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران درباره برگزاری این فرهنگسرا می‌گوید: «امسال در فرهنگسرای کتاب، هربرنامه‌ای که در حوزه‌ ترویج کتاب‌خوانی در شهرداری تهران و سازمان فرهنگی‌ هنری شهرداری تهران در طول سال برگزار شده، اجرا و معرفی خواهد شد.»

او به حضور چهره‌های هنری و فرهنگی کتاب اشاره می‌کند و می‌گوید: «در نمایشگاه امسال مثل سال گذشته، کتاب‌خوانی همراه با چهره‌های فرهنگی‌ هنری خواهیم داشت.
سال پیش هنرمندانی مثل رامبد جوان، نیکی کریمی و... آمدند و همراه مردم کتاب خواندند که بازخوردهای خوبی داشت. در این میان چهره‌های کودک و نوجوان را هم دعوت می‌کنیم تا در این مراسم شرکت کنند. به هر حال کودکان و نوجوانان به‌عنوان گروه تأثیرپذیر بسیار موردتوجه برنامه‌های ترویج کتاب‌خوانی ما هستند.»
 
حامد طراحی می‌گوید: «امسال فرهنگسرای کتاب نزدیک سالن‌های کودک و نوجوان است و ما برنامه‌های ویژه‌ای از جمله نمایش‌های میدانی را در فضا اجرا می‌کنیم که مخاطب اصلی آن کودکان و نوجوانان خواهند بود.»
 
او به گرفتن عضو برای کتاب‌خانه‌های زیر نظر شهرداری تهران اشاره می‌کند و می‌گوید: «هم اینک ۳۶۰ کتاب‌خانه‌ عمومی زیر نظر شهرداری و سازمان فرهنگی‌هنری فعال است که در طول نمایشگاه کتاب تهران، علاقه‌مندان می‌توانند با مراجعه به فرهنگسرای کتاب در این کتاب‌خانه‌ها عضو شوند. هم معرفی کانون‌های کتاب‌خوانی که در کتاب‌خانه‌ها و فرهنگسراها فعال هستند و در فرهنگسرای کتاب معرفی خواهند شد.»
 
 او به برنامه‌ مزرعه‌ دانایی اشاره می‌کند و می‌گوید: «برنامه‌ دیگری در فرهنگسرای کتاب برگزار می‌شود و آن مزرعه‌ دانایی است. حدود شش داستان کوتاه برای کودکان روایت می‌شود که کودکان باید هفتمین داستان را خودشان بنویسند و برای ما بفرستند.»

او به غرفه‌ مهارت‌های خواندن اشاره می‌کند و می‌گوید: «غرفه‌ «این‌جوری به خون!» را هم داریم که کارشناسان کتاب، مهارت‌های تندخوانی و یادداشت‌برداری و... را به کودکان و نوجوانان و بزرگ‌ترها آموزش می‌دهند.»

نظر شما