دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۲:۳۱
کد خبر: ۸۶۶۳۱
|
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۳
همزمان با بیست و نهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران برگزار می‌شود
چهار غرفه «پرچین»، «خط سفید»، «بچین و ببین» و «صحاف‌باشی» در هفتمین فرهنگسرای کتاب پذیرای علاقه‌مندان است.
از بازی تا صحافی در فرهنگ‌سرای کتاببه گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، فرهنگسرای مهر با توجه به استقبال گسترده کودکان و نوجوانان از فرهنگسرای کتاب، در قالب بازی با ماشین‌های کنترلی شرایطی را فراهم آورده است تا آنان با حضور کارشناس با مفاهیم خط سفید آشنا شده و با خطرات عدم رعایت حریم آن آشنا شوند.
 
هم‌چنین با هدف ایجاد علاقه‌مندی در بین مخاطبان به فن صحافی و مشکلات و سختی‌های کار تولید کتاب، ایستگاه صحاف‌باشی را برگزار می‌کند. در این غرفه علاقه‌مندان با تمام مراحل و جزئیات کار صحافی از جمله صفحه‌بندی، برش کاغذ، چسب زدن، تهیه شیرازه و خلق یک کتاب آشنا می‌شوند و در نهایت اثر خلق‌شده توسط خود را به عنوان هدیه به همراه می‌برند.

در دیگر غرفه های فرهنگسرای کتاب، بازی پرچین در قالب بازی آموزشی و با هدف ترویج فرهنگ مطالعه و آشنایی مخاطبان با موانع مربوط به مطالعه برگزارمی شود. در این غرفه مخاطبان ضمن بازی در قالب دو گروه یک نفره باید به منتهی‌الیه مسیر پیش روی خود رفته و از موانعی که توسط ۱۰ کارت از پیش طراحی‌شده پیش رویشان قرار می‌گیرد گذر کرده و به انتهای مسیر برسند.

غرفه بازی بچین و ببین نیز از دیگر فعالیت‌های فرهنگسرای مهر است. این غرفه با هدف آموزش مراحل تهیه و تولید کاغذ، ایجاد فضای شاد و رقابت سالم برای کودکان طراحی‌شده است و مراحل تولید یک کتاب؛ از کاشت نهال تا  فرآیند آماده‌سازی در کارخانه و نگارش کتاب روایت می‌شود.

علاقه‌مندان برای بازدید از فرهنگسرای کتاب می‌توانند از ۱۵ تا ۲۵ اردیبهشت‌ماه هر روز از ساعت ۱۰ تا ۲۰ به نمایشگاه شهر آفتاب ضلع شرقی شماره 112 مراجعه کنند.

نظر شما