جمعه ۰۴ خرداد ۱۴۰۳
ساعت : ۰۱:۵۵
کد خبر: ۸۶۶۴۴
|
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۳
فیلم سینمایی «عشق» ساخته میشائیل هانکه روز دوشنبه ۱۳ اردیبهشت‌ماه در فرهنگسرای ابن‌سینا نمایش داده و نقد و بررسی می‌شود.
«عشق» در ابن‌سینا نقد و بررسی می‌شودبه گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، فیلم «عشق» به کارگردانی میشائل هانکه و محصول ۲۰۱۲ است که توانست در جشنواره کن سال ۲۰۱۲ نخل طلای بهترین فیلم را از آن خود کند.

این فیلم ۱۲۷ دقیقه‌ای روایتی دردناک از زوج سالخورده‌ای است که دچار زوال عقلی شده‌اند. استفاده هانکه از دو بازیگر قدیمی سینما یعنی ژان لویی ترنتینیان و امانوئل ریوا، بسیار نوستالژیک و خاطره انگیز است. افتخارات این فیلم، مرزهای اروپا را هم در نوردید و توانست جایزه بهترین فیلم خارجی زبان جشنواره‌های آمریکایی اسکار و گلدن گلاب را در سال ۲۰۱۳ کسب کند.

فیلم عشق داستان زوج موسیقیدان کهن‌سالی را به تصویر می‌کشد که پس از سال‌ها معلمی، حالا دچار بیماری، تنهایی و مشکلات زیادی شده‌اند. زن پس از سکته مغزی، قدرت تکلم و تحرک خود را از دست داده است و حالا این همسر پیرش است که از او پرستاری می‌کند و در این حین، خاطرات قدیم و عاشقانه این دو مرور می‌شود.

این فیم ساعت ۱۷:۳۰ در فرهنگسرای ابن‌سینا به نمایش در می‌آید و سپس با حضور کوروش جاهد کارشناس سینمایی نقد و بررسی خواهد شد.

علاقه‌مندان برای حضور در این برنامه می‌توانند روز دوشنبه ساعت ۱۷:۳۰ به نشانی شهرک قدس، فاز یک خیابان ایران‌زمین شمالی مراجعه کنند و برای اطلاعات بیشتر با شماره تلفن ۸-۸۸۳۶۶۳۶۶ تماس بگیرند.
نظر شما