يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۴:۱۳
کد خبر: ۸۶۶۸۱
|
تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۹
آثار «تصویرسازی کتاب‌های مصور از سوییس» از تصویرگر و نویسنده سوییسی آلبرتین و ژرمانو زولو ۱۷ تا ۲۹ اردیبهشت باحضور رییس انجمن تصویرگران، امیرعبدالحسینی معاون هنری سازمان فرهنگی هنری و هنرمندان در فرهنگسرای ارسباران به نمایش در می‌آید.
«تصویرسازی کتاب‌های مصور از سوییس» در تهران به نمایش در می‌آیدبه گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، در این نمایشگاه ۷۰ اثر در ابعاد مختلف از ۶ کتاب به نویسندگی ژرمانو و تصویرگری آلبرتین زولو در معرض دید علاقه‌مندان قرار می‌گیرد. این نمایشگاه با مشارکت انجمن تصویرگران، موسسه فرهنگی ادبی کیا بخش فرهنگی سفارت سوییس و فرهنگسرای ارسباران برگزار می‌شود. 

تاکنون کتاب‌های (مارتا و دوچرخه، بازگشت مارتا، مارتا وهشت پا، مارتا در سرزمین بالون‌ها) از کتاب‌های مشترک این دو هنرمند توسط انتشارات کودکان یزد به زبان فارسی منتشر شده است. 

آلبرتین تصویرگر سال ۱۹۶۷ در کشور ژنو متولد شد. وی پس از ازدواج با ژرمانو نویسنده کودک در سال ۱۹۹۶ فعالیت‌های مستمری را در زمینه چاپ و نشر کتاب‌های مصور به انجام رساندند. جایزه سیب طلایی براتیسلاوا سال۱۹۹۹، جایزه رسانه‌ای نوجوانان سوییس ۲۰۰۹، جایزه بهترین کتاب سال اروپا سال۲۰۱۰ جایزه کادروکت فرانسه ۲۰۱۱، جایزه منتقدان نیویورک تایمز ۲۰۱۳ و بالاخره جایزه اول رگاتزی در بخش داستانی نمایشگاه بلونیا ۲۰۱۶ برخی از فعالیت‌های این زوج هنرمند به شمار می‌آید. 

همچنین کتاب جدید این زوج به نام «کودک من» منتشر شده است. آلبرتین مدت ۱۷سال است که در مدرسه عالی هنر و دیزاین ژنو به تدریس تصویرگری و چاپ سیلک مشغول است. 

ژرمانو از سال ۲۰۰۹ ریاست انجمن Arole بخش کودک و نوجوان را برعهده دارد. 

این نمایشگاه با مشارکت انجمن تصویرگران، موسسه فرهنگی ادبی کیا بخش فرهنگی سفارت سوییس و فرهنگسرای ارسباران برگزار می‌شود. 

علاقه‌مندان برای بازدید از این نمایشگاه می‌توانند به فرهنگسرای ارسباران واقع در خیابان شریعتی، سیدخندان، خیابان جلفا مراجعه کنند و برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن ۲۰-۲۲۸۷۲۱۸ تماس بگیرند.
نظر شما