دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۱:۰۶
کد خبر: ۸۶۶۸۷
|
تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۱
به همت فرهنگسرای مترو طرح «بخشش» به مناسبت مبعث رسول مهربانی در زیرگذر چهارراه ولیعصر برگزار می‌شود.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، شمس‌الدین معزپور طراح «طرح بخشش» درباره این اتفاق گفت: «ببخشید و چشم بپوشید، آیا دوست ندارید خداوند شما را ببخشد؟ و خداوند بسیار آمرزنده و مهربان است.» این آیه ۲۲ سوره نور است و طرح بخشش بر اساس همین آیه بنا شده است.

وی افزود: عابران زیرگذر چهارراه ولیعصر فردا با یک سؤال مواجه می‌شوند (آیا از کسی رنجشی به دل دارید؟) پاسخ این سؤال در اکثر قریب به اتفاق مردم، آری است. و بعد پرسش دیگری که مطرح می‌شود این است که (آیا می‌خواهید آن فرد را ببخشید؟) ما برای این سؤال، هر دو گزینه آری و خیر را پیش بینی کرده‌ایم. کسانی که پاسخشان به این سؤال خیر است می‌توانند به پنج غرفه‌ای که برای مصاحبت با عابران در نظر گرفته شده است مراجعه کنند.

معزپور درباره این غرفه‌ها گفت: ۵ تن از روحانیان آموزش دیده در این زمینه در غرفه‌های مشخصی برای پاسخ به پرسش‌های عابران، عنوان کردن اثرات بخشش و نرم کردن دل کسانی که کینه به دل گرفته‌اند حضور دارند.

وی اضافه کرد: فرم‌های مخصوص بخشش که در بالای آن نقش بسته است «با اعتماد به ولایت الهی، می‌بخشم» توسط تمامی کسانی که در این طرح شرکت کرده‌اند امضا خواهد شد.

شمس‌الدین معزپور در پایان یادآور شد: ما از بسیاری از هنرمندان، ورزشکاران، روحانیان و چهره‌های شاخص فرهنگی و هنری دعوت کرده‌ایم و امیدواریم با مشارکت باشکوه مردم فرهیخته پایتخت بتوانیم به عنوان صدقه جاریه امضاهای فراوانی جمع کنیم و در نهایت همه این اسم‌ها و امضاها را به آستان مقدس شاه عبدالعظیم حسنی تقدیم کنیم. ما تمام هدفمان این است که مردم یکدیگر را حلال کنند.

«طرح بخشش» به مناسبت مبعث رسول اکرم (ص) پانزدهم اردیبهشت‌ماه ۹۵ از اذان ظهر تا اذان مغرب و عشا در زیرگذر چهارراه ولیعصر (عج) میزان علاقه‌مندان است.

نظر شما