دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۲:۲۷
کد خبر: ۸۶۷۴۱
|
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۵
گروه «بچه‌های ایران» از نمایش‌هایشان می‌گویند
اجرای نمایش برای کودکان و نوجوانان از جمله ویژه‌برنامه های فرهنگسرای کتاب در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران است.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، یکی از برنامه‌های روتین فرهنگسرای کتاب، اجرای نمایش برای کودکان و نوجوانان است. نمایش‌هایی که با حضور گروه‌های هنری مختلف روی دکوری که در مرکز فرهنگسرا قرار گرفته اجرا می‌شود و علاقه‌مندان زیادی را به خود جذب می‌کند. گزارشی از حضور یکی از این گروه‌های نمایشی را در ادامه می‌خوانید.
 
اسم گروهشان را گذاشته‌اند «بچه‌های ایران» و برای این نامگذاری دلیل دارند؛ «ما گروه نمایش بچه‌های ایران هستیم. به خاطر اینکه از سال ۷۳ تا الان در شهرها و روستاهای مختلف ایران برنامه کودک و نوجوان داشته‌ایم. گروه ما متشکل از مهدی قلعه، عطا مقیمی و علی صفا است.» می‌گویند از کودکی به اجرای نمایش علاقه داشته‌اند و همیشه دوست داشتند بچه‌های دیگر را سرگرم کنند.
 
برنامه‌های فرهنگسرا از ساعت ۱۰ صبح تا هشت شب برقرار است و گروه‌های نمایشی روزی دو اجرا دارند، یکی ساعت ده و نیم صبح و دیگری ساعت دو و نیم بعدازظهر. موضوعات این نمایش‌ها تنوع قابل قبولی دارد و سعی شده به دغدغه‌های مخاطبان پاسخ داده شود. «اجراهای ما یکی در مورد فرهنگ آپارتمان‌نشینی است که از دغدغه‌های سازمان فرهنگی هنری شهرداری است و یکی هم در مورد معرفی شهرها و استان‌های مختلف ایران و لهجه‌هایشان است.» مردم هم از این نمایش‌ها استقبال خوبی داشته‌اند و اینطور که اعضای گروه بچه‌های ایران می‌گویند، همه از آنها به خاطر اجرایشان تشکر می‌کنند. «فکر می‌کنم دلیل این استقبال این باشد که ما سعی می‌کنیم طوری شوخی کنیم که برای مردم شیرین باشد. اینطور نیست که بخواهیم مثلا لهجه‌ای را مسخره کنیم یا بخواهیم کسی را دست بیندازیم تا دیگران بخندند. ما با خودمان شوخی می‌کنیم و سر به سر هم می‌گذاریم که کسی ناراحت نشود. بیشتر شوخی‌هایمان هم کمدی موقعیت است و در لحظه اتفاق می‌افتد. یعنی اینطور نیست که از پیش تعیین شده باشد.» بچه‌های گروه می‌گویند برای نمایشگاه امسال پنج-شش نمایش آماده کرده‌اند که تا امروز فقط دو تا از آنها روی صحنه رفته و بقیه نمایش‌ها در روزهای آینده اجرا خواهد شد.

علاقه‌مندان برای استفاده از این نمایش‌های صحنه‌ای می‌توانند در فرهنگسرای کتاب واقع در شهر آفتاب حضور یابند.

هفتمین فرهنگسرای کتاب هم‌زمان با بیست و نهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در ضلع شرقی مجموعه نمایشگاهی شهر آفتاب شماره ۱۱۲ با برپایی غرفه‌های فرهنگی هنری متنوع از ساعت ۱۰ تا ۲۰ پذیرای شهروندان است.


نظر شما