دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۳:۵۰
کد خبر: ۸۶۷۶۹
|
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۹
در ششمین روز از فرهنگسرای کتاب
در ششمین روز از فرهنگسرای کتاب علی نصیریان میهمان برنامه کتاب‌خوانی هنرمندان شد و گوشه‌ای از یکی از کارهای خود در حوزه تئاتر را برای علاقه‌مندان خواند.
آثار جوانان را بخوانیدبه گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، علی نصیریان هنرمند پیشکسوت و سرشناس تئاتر و سینمای ایران که امروز در فرهنگسرای کتاب به کتابخوانی پرداخت، درباره تأثیر این برنامه بر مخاطبان گفت: این برنامه سبب می‌شود که مردم به خاطر حضور هنرمندانی که مشهورند و محبوب، بیایند و برای لحظاتی کتاب بشنوند و چیزی یاد بگیرند.
 
لطفا سانسور نکنید
 
وی درباره مجموعه کارهایی که مدیران فرهنگی می‌توانند انجام دهند تا مردم با کتاب آشتی کنند، گفت: هرکدام از مردم به موضوعی علاقه‌مند هستند. این علاقه‌مندی می‌تواند فلسفه باشد، سیاست یا اقتصاد. اگر این مسائل اصالت داشته باشند و آنچه نیاز داشته باشند در کتاب آمده باشد، حتماً آن را می‌خوانند. در واقع مشکلی در کشور ما وجود دارد که سانسور است. اگر سانسور نباشد و مردم بتوانند هر آنچه را که می‌خواهند به‌راحتی بیان کنند قطعاً از سوی مردم هم استقبال خواهد شد. ترجمه نیز باعث آشنایی مردم با فرهنگ، ادبیات، سیاست و تاریخ کشورهای مختلف می‌شود که بسیار ارزشمند است.
 
این بازیگر سرشناس کشورمان درباره کتاب‌هایی که برای خواندن پیشنهاد می‌کند، گفت: کتاب‌های مختلفی وجود دارد که ارزش خواندن دارد. اما پیشنهاد من این است که به سراغ آثار شعر و رمان جوانان بروید و آن را خریداری کرده و بخوانید. همیشه نمی‌توان به گذشته و دیروز مراجعه کرد. اگرچه به افرادی مانند حافظ و مولوی نیز باید بسیار توجه شود اما دانستن این که جوانان امروز چه می‌گویند و چه می‌خواهند بسیار لازم است.
نظر شما