دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۴:۵۱
کد خبر: ۸۶۸۱۹
|
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۷
معاون اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران با موفق خواندن هفتمین فرهنگسرای کتاب، برگزاری نمایشگاه را فرصتی مناسب برای افزایش مخاطب فرهنگسراها دانست.
نمایشگاه کتاب فرصتی برای افزایش مخاطب فرهنگسراهاعلی جورابچی، معاون اداره‌کل روابط‌عمومی و امور بین‌الملل سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران با موفق خواندن هفتمین فرهنگسرای کتاب درباره فعالیت‌های رسانه‌ای این رویداد فرهنگی تصریح کرد: در این دوره از تمام ابزارهای تبلیغاتی که در اختیار اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان قرار دارد، برای اطلاع‌رسانی و جذب مخاطب استفاده کردیم. رسانه خبری فرهنگ و هنر به شکل ویژه برنامه‌های فرهنگسرای کتاب را در مدت برگزاری پوشش داده است. فضای تابلوهای تبلیغاتی سازمان نیز در این مدت در راستای اطلاع‌رسانی نمایشگاه‌ بین‌المللی کتاب تهران طراحی شد. همچنین در این دوره تلاش کردیم تا از ظرفیت شبکه‌های مجازی نیز به سود هفتمین فرهنگسرای کتاب بهره‌ببریم. 
 
وی انتشار نشریه روزانه فرهنگسرای کتاب را اقدامی دیگر برای ارتباط با مخطبان بیست‌ونهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران عنوان کرد و افزود: در نشریه امسال نگاهی ویژه به معرفی فعالیت‌های کتاب و کتابخوانی فرهنگسراهای تهران داشتیم تا علاقه‌مندان کتاب‌خوان ضمن آشنایی با فرهنگسراها بتوانند در طول سال نیز مخاطب برنامه‌های کتابخوانی مراکز فرهنگی شهر تهران شوند؛ در واقع در این نشریه نیم‌نگاهی هم به جذب مخاطب برای فرهنگسراها داشتیم چراکه نمایشگاه کتاب فرصتی برای جذب مخاطبان فرهنگی جامعه است.
 
جورابچی افزود: در طول یازده روز برگزاری نمایشگاه گروه مستند‌ساز روابط‌عمومی به صورت مستمر فعالیت‌ها و غرفه‌های گوناگون فرهنگسرای کتاب را ثبت و ضبط کرده‌اند تا برای استفاده‌های آتی بتوان از آن بهره برد.
 
معاون‌ اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان فرهنگی هنری درباره جابه‌جایی نمایشگاه کتاب گفت: این تغییر مکان اتفاق مبارکی بود که باعث تسهیل ورود مخاطبان به نمایشگاه شد. نمایشگاه بزرگی در حد نمایشگاه کتاب تهران اگر بخواهد در بافت مسکونی تهران برگزار شود، مشکلات ترافیکی متعددی برای شهروندان ایجاد می‌کند که معضل بزرگ دوره‌های گذشته بود. به نظرم باید این تغییر را به فال نیک گرفت و امیدواریم با رفع برخی نواقص در سال‌های آتی باشکوه‌تر برگزار شود.
نظر شما