شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۷:۲۸
کد خبر: ۸۶۹۱۷
|
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۱
به مناسبت روز جهانی موزه برگزار شد
ضیافت شام با حضور معاون هنری سازمان فرهنگی هنری و هانس مارتین هینز رئیس شورای بین‌المللی موزه‌ها (ICOM) در باغ‌موزه هنر ایرانی برگزار شد.

به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، این ضیافت شام و بازدید از باغ‌موزه به میزبانی معاونت هنری سازمان فرهنگی هنری و به مناسبت روز جهانی موزه در باغ‌موزه هنر ایرانی برگزار شد.

گردهمایی موزه‌داران در باغ موزه هنر ایرانی

احمد محیط طباطبایی، رئیس کمیته ملی موزه‌های ایران (ایکوم) در مورد این ضیافت و مهمانان بین‌المللی آن گفت: به مناسبت روز جهانی موزه، این ضیافت را برگزار کردیم. مهمان اصلی ما رئیس ایکوم جهانی آقای پروفسور هانس مارتین هینز هستند که اصلیتی آلمانی دارند و زمانی معاون وزیر فرهنگ آلمان و رئیس بسیاری از موزه‌ها بودند. الان ۶ سال است که رئیس ایکوم جهانی هستند که مقر آن در پاریس است. ایکوم الان ۱۲۰ کمیته ملی از جمله ایکوم ایران را زیرمجموعه‌اش دارد و ۴۰ هزار موزه عضوش هستند.

طباطبایی درباره دیگر مهمانان حاضر در ضیافت عنوان کرد: ما سال پیش یک مراوده‌ای با ارمنستان داشتیم که طی آن در این کشور نمایشگاه تخت جمشید را برگزار کردیم و آنها آمدند در تخت جمشید نمایشگاه اولارتو گذاشتند، به همین مناسبت آقای گورچیان رئیس موزه ایرگونی و رئیس کمیته ملی ایکوم کشور ارمنستان به همراه همکارانشان نیز در این ضیافت حضور دارند.

بازدید مهمانان خارجی از نگارخانه کهن‌یار و فضای باغ‌موزه، پایان‌بخش این ضیافت بود. هانس مارتین هینز که از دیدن باغ‌موزه شگفت‌زده شده بود، گفت: من تا به حال مفهوم باغ ایرانی را به این شکل جایی ندیده بودم. باغ خیلی خوبی است و آثاری که در آن هست، به دلیل پراکندگی موضوعات می‌تواند مخاطب خوبی جذب کند. هم ابنیه شهرهای مختلف ایران و هم بخشی از آثار مجسمه‌های اولین سمپوزیوم بین‌المللی مجسمه‌سازی تهران در باغ دیده می‌شود.

گردهمایی موزه‌داران در باغ موزه هنر ایرانی

امیر عبدالحسینی معاون هنری سازمان فرهنگی هنری به عنوان میزبان، دکتر قلی‌نژاد خزانه‌دار ایکوم ایران، معاون شهردار شهر ایروان و مدیران موزه‌های تهران دیگر افرادی بودند که در این مراسم حضور داشتند.

مطالب مرتبط
نظر شما