شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۰:۲۵
کد خبر: ۸۶۹۶۳
|
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۹
هیوا پاشایی در نخستین نمایشگاه فرهنگ و هنر به همت فرهنگسرای ابن‌سینا، کارگاه هنری «پرتره‌نگاری از مشاهیر هنر ایران» را اجرا می‌کند.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، این کارگاه هنری با استفاده از تکنیکی در قالب هنر به نام «تکستایل آرت» و با متریال روبان‌های پارچه‌ای رنگی، همچون فرش‌های ایرانی بر تار و پود فنس‌های فلزی به صورت ضربدری و مشابه تاش‌های هنرمندانه نقاشی بر اساس نقشه از پیش طراحی شده، خلق می‌شود.

استاد غلامحسین امیرخانی و محمدعلی کشاورز دو تن از اساتیدی هستند که برای اجرای این کارگاه انتخاب شده‌اند.

طرح کامل پرتره این دو هنرمند در تاریخ ۲ خردادماه هم‌زمان با میلاد مسعود امام مهدی (عج) با حضور جمعی از هنرمندان در غرفه موسسه تصویر شهر در نخستین نمایشگاه «فرهنگ و هنر تهران» مراسم رونمایی می‌شود. 

«پرتره‌نگاری از مشاهیر هنر ایران» در نمایشگاه فرهنگ و هنر

هیوا پاشایی طراح و مدیر اجرایی این کارگاه هنری است. او مدرس دانشگاه و عضو پیوسته انجمن هنرمندان نقاش ایران است و در کارنامه هنری خود  بر پایی نمایشگاهی به مناسبت یکصد و پنجمین سالروز تولد زنده‌یاد غلامحسین بنان خواننده فقید موسیقی را دارد.او پیش از این پرتره‌نگاری چهره هنرمندانی چون غلامحسین بنان، محمد رضا لطفی، جلال ذوالفنون، پرویز مشکاتیان، لوریس چکناواریان، محمدرضا شجریان، شهرام ناظری، حسین علیزاده، بیژن کامکار، ارسلان کامکار، کیخسرو پورناظری، کیهان کلهر، مجید درخشانی، کیوان ساکت و شهرداد روحانی را به نمایش گذاشته است. 
نظر شما