دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۳:۰۳
کد خبر: ۸۶۹۸۵
|
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۰:۰۷
در ششمین روز نمایشگاه فرهنگ و هنر مرتضی گودرزی دیباج پژوهشگر و هنرمند، میهمان نمایشگاه فرهنگ و هنر بود و از غرفه‌های مختلف بازدید کرد.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، مرتضی گودرزی دیباج پژوهشگر عرصه هنر در روز یکشنبه 2 خرداد از نمایشگاه فرهنگ و هنر دیدن کرد.
  
این پژوهشگر برجسته با اشاره به شیوه‌های اطلاع‌رسانی گفت: با وجود اینکه ما صاحب امکانات وسیع رسانه‌ای هستیم، اما اتفاقاً همین کثرت مجاری اطلاعاتی و مواضع نشر اطلاعات باعث می‌شود که فرصت و دقت افراد در تمرکز بر بعضی موضع‌های فرهنگی اجتماعی و سیاسی از دست برود و ما نسبت به اینها غافل شویم. به همین دلیل اتفاق‌هایی در سطح شهر به ویژه در تهران که به نوعی تعیین‌کننده است در جهت‌گیری فرهنگی و سیاسی کشور، لازم است که ما یک دقت بیشتری بر فعالیت سازمان‌هایی که فرهنگ‌ساز هستند، به ویژه سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران داشته باشیم.
  
وی درباره نمایشگاه فرهنگ و هنر تهران تصریح کرد: در نتیجه چنین نمایشگاه‌هایی گر چه هرگز نمی‌تواند گستردگی فعالیت همه فرهنگسراها را در سطح شهر به نمایش بگذارد، اما به هر حال به عنوان یک اشانتیون و مشتی از خروار می‌تواند مردم را در جریان بخشی از فعالیت‌های فرهنگی هنری قرار بدهد.
  
گودرزی افزود: در مجموع کار جالبی است، اما به هیچ وجه کافی نیست و نباید در یک نقطه متمرکز شود. جلسات نقد جدی و بی‌تعارف هم باید در کنار نمایشگاه حضور داشته باشد، البته نقد عالمانه بی‌غرض و بدون سوگیری‌های سیاسی باید انجام شود تا ما شاهد رشد بیشتر و گسترده‌تر باشیم.
نظر شما