يکشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۷:۲۵
کد خبر: ۸۶۹۹۱
|
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۷
معاون برنامه‌ریزی و توسعه سازمان فرهنگی هنری:
سعید گلشناس با معرفی غرفه معاونت برنامه‌ریزی و توسعه سازمان گفت: این نمایشگاه باید در زمان بیشتر و در جای ثابت برگزار شود و تمام دستگاه‌های فرهنگی در شهر تهران چه در داخل شهرداری و چه خارج از آن را با موضوع درگیر کند.
استقبال از نمایشگاه بیشتر از پیش‌بینی‌ها بودبه گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، سعید گلشناس درباره برگزاری نمایشگاه فرهنگ و هنر تهران گفت: برگزاری این نمایشگاه که باهدف هم‌افزایی دستگاه‌های فرهنگی در سطح شهر تهران و حتی در سطح کشور صورت گرفته، اتفاق خوبی است. البته اگر فضای نمایشگاه بزرگ‌تر بود می‌توانستیم مشارکت دستگاه‌های دیگر فرهنگی را هم درگیر نمایشگاه کنیم و نقش آفرینی آنها را ببینیم.
 
وی افزود: البته استقبالی که از نمایشگاه صورت گرفت نسبت به پیش‌بینی‌ها بهتر بود و دستاوردهای خوبی ارائه شد و کسانی که در حوزه فرهنگ فعال هستند می‌توانند بیایند و از نزدیک با فعالیت‌های سازمان در حوزه فرهنگ و هنر بیشتر آشنا شوند.
 
سعید گلشناس به برنامه‌های متعدد  غرفه معاونت برنامه‌ریزی و توسعه در نمایشگاه فرهنگ و هنر اشاره کرد و افزود: معاونت برنامه‌ریزی و توسعه یکی از معدود قسمت‌های ستادی است که با ایجاد غرفه در این نمایشگاه حضور پیدا کردیم. چند سامانه را در این نمایشگاه رونمایی کردیم. یکی سامانه آمایش جغرافیایی مراکز سازمان، یکی سامانه روزنگار و دیگری سامانه برنامه و بودجه. یکی از اتفاقات ویژه در این نمایشگاه نیز این است که با توجه به فناوری روز تردد و حضور بازدیدکننده‌ها را به تفکیک در لحظه ورود و تا پایان هر روز در اختیار داریم. دیروز ۴ هزار و ۲۹۰ نفر از نمایشگاه بازدید کردند که بیشترین پیک بازدید بین ساعت ۴-۵ عصر بوده است.
 
وی با اشاره به دیگر رونمایی‌هایی که از سوی معاونت برنامه‌ریزی و توسعه در نمایشگاه صورت گرفت، گفت: در این نمایشگاه با نگاه محصول محورانه و جلب تداوم ارتباط و جاری‌سازی مفهوم برنامه‌ریزی و راهبرد سازمان و حوزه فرهنگ حضور پیدا کردیم. یک برنامه مسیر که در اصل لوح‌های فشرده کارگاه‌های آموزشی در حوزه معاونت برنامه‌ریزی بود و یکی دیگر برند ره نشان که در حوزه ارزیابی محتوایی برنامه‌ها تولید کردیم و از دوجلد آن در اینجا رونمایی کردیم. همچنین بعد از مدت‌ها شرح وظایف خانه فرهنگ‌ها نوشته شد و ساختار آن‌ها نهایی شد که در قالب فلش کارت و درقطع جیبی آن را آماده کردیم. گزارش کامل و جامع هم از عملکرد سال ۹۴ را در نمایشگاه رونمایی کردیم.
 
گلشناس در ادامه معرفی غرفه معاونت برنامه‌ریزی و توسعه در نمایشگاه به برگزاری گفت‌وگوهای صمیمانه با مدیران قبلی سازمان، معاونان برنامه‌ریزی اسبق و سایر مدیران دستگاه‌های فرهنگی در قالب برنامه کافه دانش اشاره کرد و افزود: با این نوع مصاحبه‌های دانشی در تلاش هستیم که هماهنگی بیشتری در حوزه اجرایی دستگاه‌های فرهنگی نسبت به سازمان داشته باشیم و از راهکارها و راهبردهای ایشان بهره ببریم.
 
معاون برنامه‌ریزی و توسعه سازمان درباره مخاطبان این نمایشگاه گفت: تا به امروز بیشتر مخاطبان نمایشگاه مدیران فرهنگی بوده‌اند اما به اعتقاد من این نمایشگاه ظرفیت عمومی شدن را دارد، فقط نیازمند این است که در بعضی حوزه‌ها جذابیت بیشتری ایجاد کند تا با استقبال بیشتر مردم روبه رو شود، آن هم از طریق در نظر گرفتن کار ویژه‌های بیشتر و کارگاه‌ها و رونمایی‌های متعدد است.
 
وی افزود: این نمایشگاه باید در زمان بیشتر و در جای ثابت برگزار شود و تمام دستگاه‌های فرهنگی در شهر تهران چه در داخل شهرداری و چه خارج از آن را با موضوع درگیر کنیم تا با توجه به نگاه مقام معظم رهبری که نگاه قرارگاهی به حوزه فرهنگ دارند، دیگر دستگاه‌ها هم وارد بشوند و با تعریف هدف مشخص فعالیت‌های مشترکی را انجام دهیم و در نتیجه گزارش سالانه را خدمت مقام معظم رهبری ارائه کنیم.
نظر شما